Презентация, доклад на тему Сложноподчиненные именные предложения. 9 класс

Текрарлав Табили муреккеп джумле недир?Бабили муреккеп джумлеленинъ къысымлары насыл ол?Табили муреккеп джумлелернинъ чешитлери насыл ола?Эв вазифеси(174).

Слайд 1Муптеда табили муреккеп джумле
9 сыныф

Муптеда табили муреккеп джумле9 сыныф

Слайд 2Текрарлав
Табили муреккеп джумле недир?
Бабили муреккеп джумлеленинъ къысымлары насыл ол?
Табили муреккеп

джумлелернинъ чешитлери насыл ола?
Эв вазифеси(174).
Текрарлав Табили муреккеп джумле недир?Бабили муреккеп джумлеленинъ къысымлары насыл ол?Табили муреккеп джумлелернинъ чешитлери насыл ола?Эв вазифеси(174).

Слайд 3Муптеда табили муреккеп джумле
Муптеда (именные) табили муреккеп джумледе таби джумленинъ муптедасы

баш джумленинъ муптедасынен нисбетлешип келир.
Баш джумледен таби джумлеге Ким? Не? суали бериле.

Муптеда табили муреккеп джумлеМуптеда (именные) табили муреккеп джумледе таби джумленинъ муптедасы баш джумленинъ муптедасынен нисбетлешип келир.Баш джумледен

Слайд 4Муптеда табили муреккеп джумлелер эки тюрлю олурлар
-Таби джумленинъ хаберинде –са, -се;

-баш джумленинъ муптедасы о, олур;
-таби джумленинъ муптедасы ким, не замирнен ифаделене.
Меселя: (Ким эвельдже кельсе), [о, энъ паалы бахшышнынъ саиби олур].
(Базыда баш джумленинъ муптедасы тюшюп къала): (Ким гузельдже беджерсе), [уста сайылыр].

Муптеда табили муреккеп джумлелер эки тюрлю олурлар-Таби джумленинъ хаберинде –са, -се;   -баш джумленинъ муптедасы о,

Слайд 5Муптеда табили муреккеп джумлелер эки тюрлю олурлар
2. -Баш джумле таби джумледен

эвель келир,
таби джумлеге ки багълайыджысынен багъланыр;
-баш джумледе муптеда бу, шу ишарет замирлери, хабер исе олур сёзюнен ифаделене.
Меселя: [Шу бар ки], (о, бир вакъыт догъмушларыны корьмеген).
Муптеда табили муреккеп джумлелер эки тюрлю олурлар2. -Баш джумле таби джумледен эвель келир,   таби джумлеге

Слайд 6Мешгъулиет 1.
Джумлелерни язып алынъыз, баш ве таби джумлелерни къайд этип,

суаль къонъыз.
Кимнинъ чантасында не де олса, эписи ортагъа чыкъты.
Къабаат кимде олса, о, разылыкъ сорамакъ борджлу.
Ким эвель чыкъса, мукяфатны о, алыр.
Тек шу бар ки, биз учь куньден берли ягъмурдан бир ерге чыкъып оламаймыз.
Мектепке ким биринджи кельсе, о, копечикке аш бере эди.
Мешгъулиет 1. Джумлелерни язып алынъыз, баш ве таби джумлелерни къайд этип, суаль къонъыз.Кимнинъ чантасында не де олса,

Слайд 7Мешгъулиет 2.
Джумлелернинъ баш ве таби къысымларыны къайд этинъиз. Токътав ишаретлерни догъру

къойып, дефтерлеринъизге кочюрип язынъыз.
Кене шу къайд этиле ки тенкъид ичюн такъип этмек къатиен ясакъ этиле.(Снова отмечается тот факт, для расследования категорически запрещается следить).
Ким бу мудхиш джанаваргъа бакъса о козьлерини гъайип эте.(Кто взглянет на это удивительное чудовище тот потеряет свои глаза).
Ачкъа ким аш берсе о къардаш.( кто даст голодному еду тот друг).
Тек шусы бар ки Исмет энъ теджрибели реберлерден бири.(есть только это Исмет один из самых опытных руководителей).
Мешгъулиет 2.Джумлелернинъ баш ве таби къысымларыны къайд этинъиз. Токътав ишаретлерни догъру къойып, дефтерлеринъизге кочюрип язынъыз.Кене шу къайд

Слайд 8Мешгъулиет 3.
Ашагъыдаки схемаларгъа эсасланып, джумле уйдурынъыз.
Ким ( )-са, [ ].
[ Бу

] ки, ( ).
Мешгъулиет 3.Ашагъыдаки схемаларгъа эсасланып, джумле уйдурынъыз.Ким ( )-са, [ ].[ Бу ] ки, ( ).

Слайд 9Эвге вазифе
Муптеда таб.мур.дж. хусусиетлерини бильмек, мешгъ.95(5-9).

Эвге вазифеМуптеда таб.мур.дж. хусусиетлерини бильмек, мешгъ.95(5-9).

Что такое shareslide.ru?

Это сайт презентаций, где можно хранить и обмениваться своими презентациями, докладами, проектами, шаблонами в формате PowerPoint с другими пользователями. Мы помогаем школьникам, студентам, учителям, преподавателям хранить и обмениваться учебными материалами.


Для правообладателей

Яндекс.Метрика

Обратная связь

Email: Нажмите что бы посмотреть