Презентация, доклад по удмуртскому языку

Содержание

Уроклэн мынэмез.Дышетись.-Зечбуресь, пиналъёс! Пукселэ, нылъёс! Пукселэ, пиос! Кыче тиляд мылкыдды? Учке чош пукись эшты шоры. Пальпотэ ог-огдылы.Пиналъёс, усьтэлэ тетрадьдэс но гожтэлэ числоез. Асьмеос туннэ азьланьтоме «Синтаксис но пунктуация» разделъя темаез.Урокмес кутском шонер гожъяськыны быгатэмдэс эскерон бордысен.

Слайд 1I. Пуктэм ужпумъёс:
1. Обращениен тодматон, обращениосты предложениысь но текстысь шонер

шедьтыны быгатон, подлежащейлэсь висъяны быгатон, запятой пуктылыны быгатэмзэс эскероно;
2. Кыл волятон но радъян бордын ужано;
3. Удмурт кыллы гажан мылкыд пычатоно.
I. Пуктэм ужпумъёс: 1. Обращениен тодматон, обращениосты предложениысь но текстысь шонер шедьтыны быгатон, подлежащейлэсь висъяны быгатон, запятой

Слайд 2Уроклэн мынэмез.
Дышетись.
-Зечбуресь, пиналъёс! Пукселэ, нылъёс! Пукселэ, пиос! Кыче тиляд мылкыдды? Учке

чош пукись эшты шоры. Пальпотэ ог-огдылы.
Пиналъёс, усьтэлэ тетрадьдэс но гожтэлэ числоез.
Асьмеос туннэ азьланьтоме «Синтаксис но пунктуация» разделъя темаез.
Урокмес кутском шонер гожъяськыны быгатэмдэс эскерон бордысен.
Уроклэн мынэмез.Дышетись.-Зечбуресь, пиналъёс! Пукселэ, нылъёс! Пукселэ, пиос! Кыче тиляд мылкыдды? Учке чош пукись эшты шоры. Пальпотэ ог-огдылы.Пиналъёс,

Слайд 3Тест «Орфографической разминка».
I. Кудаз чуре вань кылъёсы огадь буква пуктоно?
1.

пуш…ыны, са…яны, ва…ёс, у…ин
2. лус…исько, пус…ё, пуже…ёс, быр…исько
3. ла…ыны, ва…исько,вы…исько,быр…ён
4. пуш…йыны, пуш…ёз, кеч…ёс, вуш…исько
Тест «Орфографической разминка». I. Кудаз чуре вань кылъёсы огадь буква пуктоно?1. пуш…ыны, са…яны, ва…ёс, у…ин2. лус…исько, пус…ё,

Слайд 4II. Кыче чурын вань кылъёсын ъ пус кельтэмын?
1. мар…я, быр…ён, пуже…ёс
2.кеч…ёс,

эм…юм, п…еса
3.сем…я, ва…ёс, пыч…ёс
4.зуч..ёс. пыд…юмыл, кеч…ёс
II. Кыче чурын вань кылъёсын ъ пус кельтэмын?1. мар…я, быр…ён, пуже…ёс2.кеч…ёс, эм…юм, п…еса3.сем…я, ва…ёс, пыч…ёс4.зуч..ёс. пыд…юмыл, кеч…ёс

Слайд 5IV. Кыче чурын вань кылъёсы а буква гожтоно?
1.шара…ны, куно…ны, льомпу…мы
2.ку…ны, посьву…ны,

кожы…ны
3.ви…ны, во…ны,йо…д,ку…мы
4.е…д,гы…ны, ю…ны,ву…ды
IV. Кыче чурын вань кылъёсы а буква гожтоно?1.шара…ны, куно…ны, льомпу…мы2.ку…ны, посьву…ны, кожы…ны3.ви…ны, во…ны,йо…д,ку…мы4.е…д,гы…ны, ю…ны,ву…ды

Слайд 6V. Кыче чурын вань кылъёсы э буква гожтоно?
1. азв…сь, к…зьыт, д…рем
2.

пер…сь, сут…р, лудк…ч
3. минд…р, д…рем, суз..р
4. м…ми, в…рос, пал..зь
V. Кыче чурын вань кылъёсы э буква гожтоно?1. азв…сь, к…зьыт, д…рем2. пер…сь, сут…р, лудк…ч3. минд…р, д…рем, суз..р4.

Слайд 7Терминологической диктант.
1. Предложениын одиг юанлы верась но одиг кылэз валэктись

членъёс.
2. Главной членъёсын гинэ верам предложение.
3. Главной но второстепенной членъёсын верам предложение.
4. Маке сярысь ивортыса яке валэктыса верам предложение.
5. Предложенилэн главной членэз, кудиз кин? но ма? юанлы вера, возьматэмын луэ ниман падежын существительноен яке местоимениен.
6. Кин яке маке шоры вазиськыку, сое нимаса верам.
Терминологической диктант. 1. Предложениын одиг юанлы верась но одиг кылэз валэктись членъёс.2. Главной членъёсын гинэ верам предложение.3.

Слайд 8Обращение

Обращение

Слайд 9Урокын дышетон ужпумез пуктон
-тодомы ма со обращение;
-дышетскомы предложениысь шонер шедьтыны;
-обращениез

подлещащейлэсь висъяны;
-гожъяськыку запятоен шонер висъяны.
Урокын дышетон ужпумез пуктон -тодомы ма со обращение;-дышетскомы предложениысь шонер шедьтыны;-обращениез подлещащейлэсь висъяны;-гожъяськыку запятоен шонер висъяны.

Слайд 10Обращение
Кин ке яке маке шоры вазиськыку, сое нимаса верам кыл
предложенилэн членэз

уг луы
Возьматэмын луэ ниман падежын сылись существительноен
Висъяське запятоен яке кеськон пусэн
Сылыны быгатэ предложенилэн азяз, шораз, пумаз
Местоимение обращение уг луы



ОбращениеКин ке яке маке шоры вазиськыку, сое нимаса верам кылпредложенилэн членэз уг луыВозьматэмын луэ ниман падежын сылись

Слайд 111.Малы, учы, тон чирдиськод, сюлэмме вырзытиськод?
[…, О… ]
2.Кытчы ветлид

тон, кечпие?
[….,О?]
3.Султэ,вырзе ти, эшъёсы, сайкатылэ калыкез.
[…. ,О,…. ]
4. Вай, ошмесэ, я вай юо мон тынэсьтыд юзмыт вудэ.
[…. ,О, …. ]
5. Мусо эше, мон витисько тынэсьтыд ивордэ.
[О,… ]
6. Самовардэ пукты али,ой,уроме.
[… ,О ]
1.Малы, учы, тон чирдиськод, сюлэмме вырзытиськод?  […, О… ]2.Кытчы ветлид тон, кечпие?  [….,О?]3.Султэ,вырзе ти, эшъёсы,

Слайд 12Сюрес дурын.
Сюрес дурын
Баблес кызьпу.
Атай сое
Тон эн кора.
Чуж зег

полын
Лызсяськаос
Апай сое
Тон эн ишка.
Шуръёс дурысь
Возь вылъёсысь,
Агай турын
Тон эн турна.
Гурезь улын
Чылкыт ошмес.
Анай вузэ
Тон эн пожа.
Сюрес дурын.Сюрес дурын Баблес кызьпу.Атай сое Тон эн кора. Чуж зег полынЛызсяськаосАпай соеТон эн ишка.Шуръёс дурысьВозь вылъёсысь,Агай

Слайд 137.Тест (Командаен ужало).
I.Шедьтоно обращениен предложениосты.
1. Милемыз историен Павел Андронович дышетэ.
2.Ти табере

шутэтске ини Фаина Ивановна нуназезэ мон татын луо.
3. Кырза, я кырза шулдыр тюрагай выль, чебер гуръёстэ мыным вай.
4. Байгурезь йылысен учкисько тон шоры.
5. Илья Кими жогак дисяськиз но фермае дыртиз.
6.Чебересь сяськаос ти понна пазьгисько кылбуръёс.
II. Кыче схемалы тупало сётэм предложениос?
Эшъёс, чыдонтэм вакытэ улиськом, ужаськом, дышетскиськом асьмеос.
Адями киыныз гинэ уг ужа, Тимофей Прохорович.
Тонэн чош, щаере, лек сильтол пумитэ дуннеысь вань калык жутиськоз.
[… ,О, …].
[О, … ].
[… ,О,].

7.Тест (Командаен ужало).I.Шедьтоно обращениен предложениосты.1. Милемыз историен Павел Андронович дышетэ.2.Ти табере шутэтске ини Фаина Ивановна нуназезэ мон

Слайд 14Гуртэ уж. Пиналъёс, кыче праздникмы асьмелэн матэктэ? Шонер.
Гуртэ уж но

со праздниклы сиземын луоз.

1. Обращениен 5 предложение гожтыса лыктоно.
2. 5 предложение гожтоно художественной литератураысь.
Гуртэ уж. Пиналъёс, кыче праздникмы асьмелэн матэктэ? Шонер. Гуртэ уж но со праздниклы сиземын луоз.  1.

Слайд 159.Уроклы йылпумъян.
Кыче ужпум туннэ пуктимы?
Быдэстимы-а сое асьмеос?
Кельшиз-а асьтэлы

ужамды?
Асьтэлы кыче оценка пуктоды?
9.Уроклы йылпумъян. Кыче ужпум туннэ пуктимы? Быдэстимы-а сое асьмеос? Кельшиз-а асьтэлы ужамды? Асьтэлы кыче оценка пуктоды?

Что такое shareslide.ru?

Это сайт презентаций, где можно хранить и обмениваться своими презентациями, докладами, проектами, шаблонами в формате PowerPoint с другими пользователями. Мы помогаем школьникам, студентам, учителям, преподавателям хранить и обмениваться учебными материалами.


Для правообладателей

Яндекс.Метрика

Обратная связь

Email: Нажмите что бы посмотреть