Презентация, доклад на тему МЕТОДЕ ИНТЕРАКТИВЕ ШИ АКТИВЕ ДЕ ПРЕДАРЕ / ЫНВЭЦАРЕ А ЛИМБИЙ МОЛДОВЕНЕШТЬ (ОФИЧИАЛЕ) ШИ ЛИТЕРАТУРИЙ МОЛДОВЕНЕШТЬ

Содержание

Скопул - ачестей лукрэрь есте де а екзамина карактеристичеле методелор интерактиве ши активе де предаре / ынвэцаре а лимбий молдовенешть (офичиале) ши литературий молдовенешть.

Слайд 1«МЕТОДЕ ИНТЕРАКТИВЕ ШИ АКТИВЕ ДЕ ПРЕДАРЕ / ЫНВЭЦАРЕ А ЛИМБИЙ МОЛДОВЕНЕШТЬ

(ОФИЧИАЛЕ) ШИ ЛИТЕРАТУРИЙ МОЛДОВЕНЕШТЬ»




А ындеплинит аскултэторул курсурилор
де рекалификаре пентру калификаря суплиментарэ
«Ынвэтор де лимбэ ши литературэ молдовеняскэ»
Споитору Лариса Викторовна

«МЕТОДЕ ИНТЕРАКТИВЕ ШИ АКТИВЕ  ДЕ ПРЕДАРЕ / ЫНВЭЦАРЕ А ЛИМБИЙ МОЛДОВЕНЕШТЬ (ОФИЧИАЛЕ)  ШИ ЛИТЕРАТУРИЙ МОЛДОВЕНЕШТЬ»

Слайд 2Скопул - ачестей лукрэрь есте де а екзамина карактеристичеле методелор интерактиве

ши активе де предаре / ынвэцаре а лимбий молдовенешть (офичиале) ши литературий молдовенешть.
Скопул - ачестей лукрэрь есте де  а екзамина карактеристичеле  методелор интерактиве ши активе

Слайд 3Объектул де черчетаре - методеле интерактиве ши активе де предаре /

ынвэцаре а лимбий молдовенешть (офичиале) ши литературий молдовенешть.
Объектул де черчетаре - методеле интерактиве ши активе де предаре / ынвэцаре а лимбий молдовенешть (офичиале) ши

Слайд 4Карактеристика методелор интерактиве де предаре/ ынвэцаре :
Трек формаря елевулуй ынаинтя инструирий;
Сунт

чентрате пе елев, пе дезволтаря капачитэцилор ши аптитудинилор;
Урмэреск ынсуширя унор техничь де мункэ индепендентэ, де аутоинструире;
Стимулязэ ефортул де аутоконтрол, де аутоевалуаре, де ауторегларе ла елев;
Стимулязэ лукрул ын груп;
Сунт актив - партичипативе адикэ пропун о куноаштере добындитэ прин ефорт проприу;
Ынкуражазэ мунка индепендентэ, инициатива, креативитатя.

Карактеристика методелор интерактиве де  предаре/ ынвэцаре : Трек формаря елевулуй ынаинтя инструирий;Сунт чентрате пе елев, пе

Слайд 5Ын лукрул ку методеле интерактиве ши активе де предаре\ынвэцаре, професорул жоакэ

ун рол есенциал.

Ролул професорулуй есте де
а организа ынвэцаря, де а
сусцине ефортул елевилор.
Методеле прин карактерул лор диференцият ши форматив, ажутэ ла дезволтаря потенциалулуй интлектуал ал елевулуй, ла ридикаря калитэций ынвэцэрий. Сунт методе каре цин сяма де елев аша кум есте ел ку капачитэциле ши прочеселе минтале каре ый апарцин.

Ын лукрул ку методеле интерактиве ши активе де предаре\ынвэцаре, професорул жоакэ ун рол есенциал.Ролул професорулуй есте де

Слайд 6Методеле интерактиве ши активе де предаре/ынвэцаре а лимбий ши литературий молдовенешть


Метода FRISCO

Диаграма VENN

Метода PRESS

Метода флоаря де нуфэр

Метода пэянженулуй

Жокул фигурилор де стил

Пэлэрииле гындитоаре

Брайнстормингул

Метода чоркинеле

Квинтетул

Метода кубулуй

Експлозия стеларэ

Алгоритмизаря

Екзерчициул

Методеле интерактиве ши активе де предаре/ынвэцаре а лимбий ши литературий молдовенешть Метода FRISCOДиаграма VENN Метода PRESSМетода флоаря

Слайд 7Експлозия стеларэ
Е ушор апликабилэ орькэрей вырсте. Есте о методэ ноуэ

де дезволтаре а креативитэций. Кум се прочедязэ: се скрие идея сау проблема пе о фоае де хыртие ши се ынширэ кыт май мулте ынтребэрь каре ау легэтурэ ку еа. Ун бун пункт де плекаре ыл конституе челе де типул
* ЧЕ? * УНДЕ? * КЫНД? * ЧИНЕ? * ДЕ ЧЕ?.
Скопул методей есте де а обцине кыт май мулте ынтребэрь ши астфел кыт май мулте конекисунь ынтре кончепте. Есте о модалитате де стимуларе а креативитэций индивидуале ши де груп.
Експлозия стеларэ Е ушор апликабилэ орькэрей вырсте. Есте о методэ ноуэ де дезволтаре а креативитэций. Кум се

Слайд 8Кынд се петрече акциуня ?
Че алте персонаже апар ын текст ?
Чине

есте персонажул принчипал ?

Каре есте аминтиря евокатэ де аутор ын ачест текст?

Унде се петрече акциуня ?

Кынд се петрече акциуня ?Че алте персонаже апар ын текст ?Чине есте персонажул принчипал ?Каре есте аминтиря

Слайд 9Метода чоркинелуй
Се скрие ун кувынт/ о пропозицие нуклеу ын мижлокул

таблей; ын жур се скриу кувинте каре ау легэтурэ ку тема пропусэ; се лягэ идеиле/ кувинтеле пропусе ку нуклеул прин трасаря унор линий каре вор евиденция конексиуниле динтре идей; се скриу тоате идеиле каре вин ын минте ын легэтурэ ку тема пропусэ, пынэ ла експираря тимпулуй алокат.
Метода чоркинелуй Се скрие ун кувынт/ о пропозицие нуклеу ын мижлокул таблей; ын жур се скриу кувинте

Слайд 10Локул наштерий
..................................
Ион Крянгэ есте чел май маре
………………… ………..
Кум се нумяу пэринций

луй И.Крянгэ
…………………………...................

Чел май бун приетен
..................................................

Анул наштерий
……………………………………………………………

Анул морций
......................................

Локул наштерий..................................Ион Крянгэ есте чел май маре………………… ………..Кум се нумяу пэринций луй И.Крянгэ…………………………...................Чел май бун приетен..................................................

Слайд 11Флоаря де нуфэр
Преведе скриеря проблемей чентрале ын мижлокул таблей/ планшей.

Елевилор ли се чере сэ гындяскэ ла идеиле сау апликацииле легате де тема чентралэ. Идеиле лор се трек ын челе 8 петале але флорий ын дирекция ачелор де часорник. Ачесте идей дедусе вор девени ной теме чентрале. Метода поате фи десфэшуратэ ку сукчес ын груп, стимулязэ креативитатя елевилор, поате фи практикатэ ын кадрул аутоевалуэрий.
Флоаря де нуфэр Преведе скриеря проблемей чентрале ын мижлокул таблей/ планшей. Елевилор ли се чере сэ гындяскэ

Слайд 12
НУМЕРАЛУЛ


.





2.
3.
4.
5.
6.
7.

2.
1.
8.




5.

НУМЕРАЛУЛ .     2.3.4.5.6.7.    2.1.8. 5.

Слайд 13Диаграма VENN
Се чере елевилор сэ факэ о репрезентаре графикэ а

доуэ объекте ын чея че ау асемэнэтор ши диферит. Ей вор визуализа партя комунэ ши вор евиденция
ын спаций диферите елементе
диферите. (Прин че се асямэнэ
ши се деосебеск персонажеле
X ши Y).
Диаграма VENN Се чере елевилор сэ факэ о репрезентаре графикэ а доуэ объекте ын чея че ау

Слайд 14Компарэ копилэрия луй Никэ ку проприя копилэрие, реализынд диаграма VENN
АСЕМЭНЭРЬ
КОПИЛЭРИЯ ЛУЙ

НИКЭ

КОПИЛЭРИЯ МЯ

Копилэрия есте шувоюл де апэ каре изворэште лимпеде ши курат дин адынкуриле фиинцей ши ла каре омениря аляргэ фэрэ ынчетаре сэ – шь потоляскэ сетя идеалурилор сале де драгосте, де бунэтате, де фрумусеце, де перфекциуне...

Компарэ копилэрия луй Никэ ку проприя копилэрие, реализынд диаграма VENNАСЕМЭНЭРЬКОПИЛЭРИЯ ЛУЙ НИКЭКОПИЛЭРИЯ   МЯКопилэрия есте шувоюл

Слайд 15Асалтул де идей (брайнсторминг-ул)
Брайнстормингул есте о
методэ де дезволтаре а


креативитэций прин каре се
женерязэ кыт май мулте
идей,фэрэ тямэ де а греши,
деоарече тотул есте акчептат.
Се десфэшоарэ ын кадрул
унуй груп ну фоарте маре, дурата есте де 20 – 45 де минуте. Ачастэ методэ дезволтэ абилитатя де а лукра ын екипэ, дезволтэ креативитатя, стимулязэ партичипаря активэ.
Асалтул де идей (брайнсторминг-ул) Брайнстормингул есте о методэ де дезволтаре а креативитэций прин каре се женерязэ кыт

Слайд 16Конверсация
Есте о методэ каре пресупуне трансмитеря куноштинцелор прин интермедиул диалогулуй

ынвэцэтор - елев ши репрезинтэ уна динтре челе май ефичиенте ши май активе модалитэць де инструире. Контрибуе ла асимиларя куноштинцелор де кэтре елевь, рэспунзынд ла ынтребэриле пусе де ынвэцэтор
Прочедее де активизаре:
Соличитаря опиниилор персонале;
Антренаря елевилор ын евалуаря
рэспунсурилор;
Формуларя ынтребэрилор
акчесибиле елевилор;
Утилизаря вариатэ а ынтребэрилор: директе, инверсе, дескисе, а унор ной екземпле ши аргументе.

Конверсация Есте о методэ каре пресупуне трансмитеря куноштинцелор прин интермедиул диалогулуй ынвэцэтор - елев ши репрезинтэ уна

Слайд 17Ын финалул ачестей лукрэрь, цин сэ менционез импортанца методелор интерактиве ши

активе де предаре/ ынвэцаре. Ын урма апликэрий ла лекций де лимбэ ши литературэ молдовеняскэ а ачестор методе, ам констатат кэ елевий се доведеск а фи фоарте речептивь,
партичипынд ку
ентузиасм, симцынду-се
мотиваць ши стимулаць
ын дезволтаря ши
манифестаря
персоналитэций.
Ын финалул ачестей лукрэрь, цин сэ менционез импортанца методелор интерактиве ши активе де предаре/ ынвэцаре. Ын урма

Слайд 18 Мулцумеск пентру атенцие.

Мулцумеск пентру атенцие.

Что такое shareslide.ru?

Это сайт презентаций, где можно хранить и обмениваться своими презентациями, докладами, проектами, шаблонами в формате PowerPoint с другими пользователями. Мы помогаем школьникам, студентам, учителям, преподавателям хранить и обмениваться учебными материалами.


Для правообладателей

Яндекс.Метрика

Обратная связь

Email: Нажмите что бы посмотреть