Презентация, доклад на тему Арта ши култура молдовенилор

Содержание

Мотоул лекцией: «Арта ши култура спореште демнитатя» (М. Еминеску)

Слайд 1Тема: Арта ши
култура
молдовенилор

Тема: Арта ши култура молдовенилор

Слайд 2Мотоул лекцией:
«Арта ши култура
спореште демнитатя» 
(М. Еминеску)

Мотоул лекцией: «Арта ши култура  спореште демнитатя» (М. Еминеску)

Слайд 3Вом фаче о кэлэторие ын ымпэрэция артей ку ажуторул блокурилор: 1. Арта

театралэ. 2. Ын лумя музичий.
Вом фаче о кэлэторие ын ымпэрэция артей ку ажуторул блокурилор: 1. Арта театралэ. 2. Ын лумя музичий.

Слайд 4 «Арта жоакэ ун рол именс атыта тимп, кыт еа не фаче сэ

не гындим ла проблемеле ши лукруриле че се ынтымплэ ын журул ностру. Кыт екзистэ арта ын минтя ши суфлетул ностру еа ну не ласэ индиференць. Арта адуче ын вяца фиекэруй дин ной армоние, фрумусеце, есте сурса естетикэ де едукацие а персоаней».
«Арта жоакэ ун рол именс атыта тимп, кыт еа не фаче сэ не гындим ла проблемеле ши лукруриле

Слайд 5 Кум кредець арта инфлуенцязэ позитив сау негатив асупра омулуй?

Кум кредець арта инфлуенцязэ позитив сау негатив асупра омулуй?

Слайд 6Блокул 1. Арта театралэ.
Мотоул блокулуй:
Ну-й бине сэ трэешть,
фэрэ сэ

комуничь ку артеле
Блокул 1. Арта театралэ.Мотоул блокулуй: Ну-й бине сэ трэешть, фэрэ сэ комуничь ку артеле

Слайд 7Унде требуе кэутате примеле елементе де артэ театралэ молдовеняскэ?
Утилизынд метода «Експлозия

стеларэ»
Рэспундець ла ынтребэрь:

Чине, а фост ынтемееторул театрулуй национал молдовенеск?

Чине, а май жукат ун рол деосебит ын креаря театрулуй молдовенеск?

Унде требуе кэутате примеле елементе де артэ театралэ молдовеняскэ?Утилизынд метода «Експлозия стеларэ»Рэспундець ла ынтребэрь:Чине, а фост ынтемееторул

Слайд 8
Кынд, а фост инаугурат примул театру молдовенеск стабил?
Кынд, а фост организат

Театрул републикан рус де драмэ ши комедие дин Тираспол?

Кынд, а фост инаугурат примул театру молдовенеск стабил?Кынд, а фост организат Театрул републикан рус де драмэ

Слайд 9Театрул де Стат Нистрян де Драмэ ши Комедие «Н.С. Аронецкая»

Театрул де Стат Нистрян де Драмэ ши Комедие «Н.С. Аронецкая»

Слайд 12Лукрул ку вокабуларул ши кувинтеле ной
Микрофон –
Спектатор (ь) –
Актор

(ь) –
Пьесэ (е) –
Декор –
Кынтек –
Аплаузе –
Сченэ -
Лукрул ку вокабуларул ши кувинтеле нойМикрофон – Спектатор (ь) – Актор (ь) – Пьесэ (е) – Декор

Слайд 13Традучець ын лимба русэ пропозицииле
Нумай акторул поате фи реже орь

де кыте орь вря.
2. Нумай акторул поате фи май мулт декыт поате фи  ун ом.
3. Нумай акторул поате фи пьесэ, флоаре, фулжер, тэчере, декор, кынтек, дурере.
4. Ши атунч инима ши кувынтул акторулуй сынт ши сченэ, ши микрофон ши луминэ,
ши спектаторь.


Традучець ын лимба русэ пропозицииле Нумай акторул поате фи реже орь де кыте орь вря. 2. Нумай

Слайд 14Утилизынд   метода «Експлозия стеларэ»
Рэспундець ла ынтребэрь:
Кум кредець де че ун актор де

кыте орь вря поате сэ фие реже, яр режеле ну ынтотдяуна поате фи реже?


Ын че ролурь ар май путя фи акторул, ын афара челор енумэрате?

Утилизынд   метода «Експлозия стеларэ»Рэспундець ла ынтребэрь:Кум кредець де че ун актор де кыте орь вря поате сэ фие

Слайд 15Дече акторул  де  май мулте орь поате фи  кувынт?
Кум ынцележець афирмация: 

«Нумай акторул поате фи май мулт декыт поате фи ун ом»
Дече акторул  де  май мулте орь поате фи  кувынт?Кум ынцележець афирмация:     «Нумай акторул поате

Слайд 17Василий Лановой

Василий Лановой

Слайд 20Константин Константинов

Константин Константинов

Слайд 21Еужения Тодорашку

Еужения Тодорашку

Слайд 22Кум кредець че легэтурэ есте ынтре текст
ши фотографииле че-л ынсоцеск?

Кум кредець че легэтурэ есте ынтре текст ши фотографииле че-л ынсоцеск?

Слайд 23 Даторитэ активитэций театрале а ачестор акторь цара е богатэ ын таленте.

Театрул е оглинда вьеций ын каре  тотдяуна е интересант сэ привешть, яр акторий ын ачастэ артэ, прин интерпретаря ролурилор рефлектэ тоате аспектеле ши реалитатя  че не ынконжоарэ.
Даторитэ активитэций театрале а ачестор акторь цара е богатэ ын таленте. Театрул е оглинда вьеций ын каре 

Слайд 24Фишиер биографик
Еужения
Тодорашку

Фишиер биографик Еужения Тодорашку

Слайд 27«Ляна» (1955)
Константин
Константинов

«Ляна» (1955)Константин Константинов

Слайд 28Светлана  Андреевна
Фомичева (Тома)

Светлана  АндреевнаФомичева (Тома)

Слайд 29Дескриець   портретул унуй ом талентат, фолосинд информацииле пропусе, адэугынд ымбинэрь де

кувинте
Ерудит  мэринимос  модест
Девотат                 блынд интелижент
Чинстит                блажин калм
Сентиментал      фермекэтор            адмирабил
Дештепт   синчер                      калм
Енержик               оптимист                  грижулиу
Бун    мунчитор                 артистик 
Фрумос   профессионал
дезволтат   мултиратерал     
Дескриець   портретул унуй ом талентат, фолосинд информацииле пропусе, адэугынд ымбинэрь де кувинте Ерудит 

Слайд 30Вэ плаче театрул?  Де че?

Вэ плаче театрул?  Де че?

Слайд 31Дакэ аць фи акторь, кум кредець, каре ролурь в-ар реуши май

бине – де ом бун сау рэу, де ом фрикос сау витяз, о персоналитате историкэ сау ун контемпоран де ал ностру, ун рол комик сау драматик?
Дакэ аць фи акторь, кум кредець, каре ролурь в-ар реуши май бине – де ом бун сау

Слайд 34Блокул II. Ын лумя музичий.

Блокул II. Ын лумя музичий.

Слайд 36 Ынтр- адевэр, унеорь аскулць музикэ фэрэ кувинте, музикэ че вине дин

адынкул суфлетулуй.  Ачастэ музикэ адеменитоаре, не емоционязэ, не ынфиоарэ. Аша е музика марилор композиторь ши интерпрець принтре каре сынт ши Еужениу Дога, Симион Лунгул, виртуозул дирижор, а оркестрей симфониче дин републикэ   Григоре Мосейко куноскуць департе де хотареле плаюлуй.
Ынтр- адевэр, унеорь аскулць музикэ фэрэ кувинте, музикэ че вине дин адынкул суфлетулуй.  Ачастэ музикэ адеменитоаре, не

Слайд 37Мотоул блокулуй: «Ам доуэ патрий:

Уна-мь есте де грыу
ши де албине,             чялалтэ – музикэ
фрумоасэ ши-н еа
мэ симт ла фел де бине»
(Г. Виеру)
Мотоул блокулуй: «Ам доуэ патрий:            Уна-мь

Слайд 38Утилизынд метода «Флоаря де нуфэр»
Рэспундець ла ынтребэриле дате:
Че не пермите 


лимбажул музичий?


Че
музикэ
префераць?

Че ау  дескоперит саванций?

Каре есте ролул музичий популаре ын вяца ноастрэ?

1.

2.

3.

4.

5.




Че фел де артэ есте музика?
 

1.

Утилизынд метода «Флоаря де нуфэр» Рэспундець ла ынтребэриле дате:Че не пермите  лимбажул музичий?Че музикэ префераць?Че

Слайд 39 Прин че се лэмуреште путеря музичий асупра омулуй?

Прин че се лэмуреште путеря музичий асупра омулуй?

Слайд 40Рихард
Штраус 

Рихард Штраус 

Слайд 43Вольфганг
Амадей
Моцарт

Вольфганг Амадей Моцарт

Слайд 44Фишиер биографик
Мария Биешу

Фишиер биографик Мария Биешу

Слайд 45Еужениу Дога

Еужениу Дога

Слайд 46Мария
Чиботару

Мария Чиботару

Слайд 48Ансамблул де стат де данс ши музикэ популарэ «Виорика»

Ансамблул де стат де данс ши музикэ популарэ «Виорика»

Слайд 51Анализынд лекция де астэзь рэспундець:
Ку че се асочиязэ лекция де астэзь?

 
Ку че путем компара ачастэ лекцие?
Дескриець лекция прин ымбинэрь де кувинте?
Анализынд лекция де астэзь рэспундець:Ку че се асочиязэ лекция де астэзь?  Ку че путем компара ачастэ лекцие?

Слайд 52Ревеним ла мотоул лекцией:
«Арта ши култура спореште демнитатя омулуй»

(М.Еминеску)

Аргументаць мотоул принтр-о пропозицие.
Ревеним ла мотоул лекцией:	«Арта ши култура спореште демнитатя омулуй»

Слайд 53Нотаря
Пе масэ авець пэтрэцеле колорате:
«5» – пэтрэцел верде
«4»- пэтрэцел галбен
«3» –

пэтрэцел рошу
Нотаря Пе масэ авець пэтрэцеле колорате:«5» – пэтрэцел верде«4»- пэтрэцел галбен«3» – пэтрэцел рошу

Слайд 54Тема пентру акасэ
Скриець о микрокомпунере пе уна динтре темеле:
- Арта театралэ

ын цара мя.
- Акторул ындрэжит.
- Кынтекул молдовенеск.
- Композиторул (сау интерпретул) преферат.
Тема пентру акасэСкриець о микрокомпунере пе уна динтре темеле:- Арта театралэ ын цара мя.- Акторул ындрэжит.- Кынтекул

Что такое shareslide.ru?

Это сайт презентаций, где можно хранить и обмениваться своими презентациями, докладами, проектами, шаблонами в формате PowerPoint с другими пользователями. Мы помогаем школьникам, студентам, учителям, преподавателям хранить и обмениваться учебными материалами.


Для правообладателей

Яндекс.Метрика

Обратная связь

Email: Нажмите что бы посмотреть