Слайд 1Веб-квест как разновидность проектной деятельности
Слайд 3
Quest-всесторонний поиск или исследование
Слайд 5Веб-квест-
способ реализации проблемного обучения с использованием ИКТ, представленный
достоверным заданием, мотивирующим исследовательскую деятельность учащихся для создания финального продукта.
Том Марч
Слайд 6
Быховский Я. С.
«Образовательный веб-квест - это сайт в Интернете, с
которым работают учащиеся, выполняя ту или иную учебную задачу»
Слайд 7
Веб-квест- проблемное задание с элементами ролевой игры для выполнения которого
используются
информационные ресурсы Интернета
Слайд 8
Теоретической основой веб-квеста
Критическое
Проблемное обучение
Ситуацио –обусловленное обучение в
группе
Слайд 9Характеристики веб-квеста
1. квест-групповой вид деятельности, предполагает продуктивное взаимодействие всех участников для
достижения общей цели, создания общего конечного продукта исследования;
2. мотивационным моментом квеста считается распределение ролей между его участниками, когда каждый из них выполняет определенную функцию, отвечая за тот или иной вид деятельности;
3. квест может быть создан как в рамках одного предмета , так и быть межпредметным, задействуя базовые знания учащихся из разных областей науки.
Слайд 10Особенности веб-квеса
Уход от традиционных однотипных заданий
Получают доступ к поисковым системам
Работа в
группе накладывает ответственность
Трансформация полученных фактов в новое знание
Возможность презентации конечного продукта
Слайд 11Классификация веб-квеста:
По длительности выполнения:
-краткосрочные
- долгосрочные.
По предметному содержанию:
-монопроекты
-межпредметные
Слайд 12По типу задания
Пересказ
Компиляция
Задание-загадка
Журналистское исследование
Планирование, проектирование
Творческое задание
Задание на обсуждение,
убеждение, самосознание, оценивание
Аналитическое задание
Научное задание
Слайд 13Структура веб-квеста
Вступление
2. Задание
3. Список информационных ресурсов
4. Пошаговое описание
5. Руководство по
организации по организации финального продукта
6. Оценивание
7. Заключение
Слайд 23Создание веб-квеста
www.webquest,org
(templates)
Слайд 24Создание веб-квеста
Определение целевой группы
Определение цели задач веб-квеста
Выбор формата
Подбор необходимых источников информации
Создание
непосредственно веб-квеста
Размещение веб-квеста в Интернете
Слайд 25Проектировочные умения преподавателя
Формулировать цель и ставить конкретные задачи для выполнения
Составлять план
Работать
с различными источниками информации
Использовать различные компьютерные программы
Слайд 35Russian cinematography
Introduction
This web- quest is devoted to Russian cinematography.
The 20
th century may be rightly called the century of film making. Cinema has become an important part of our lives. Russian cinematography has a long and complicated history. It is as varied and contradictory as our country. Let’s remember our Soviet cinema. The critics from different countries claim that it was the cinema which reflected real human feelings fully. The works of Soviet directors and actors were great.
But when the “iron curtains” fell, foreign movies, especially low-quality American ones, flooded the Russian market. According to the survey the majority of students of our college don’t watch Russian films, don’t know anything about Russian directors or producers.
In this course you will be able to learn more about Russian cinematography.
Слайд 36Task
What Russian films and films people make our cinematography popular all
over the world?
The aim of the web quest is to attract attention to Russian cinematography.
Слайд 37Process
Find a partner to work with. You will work in the
group of four. You are going to distribute the roles among yourselves. There will be 4 roles for you.
Your task will include the following.
Pre-class preparation
-study web-based materials using the links suggested
-do additional Internet search for information on the target issue, if necessary
-answer the questions
-divide the material between all team members for presentation in class for the members of other groups
-prepare your presentation
Слайд 38Roles
Students of the Institute of cinematography
Your task is to prepare
a report about the history of Russian cinematography
http://ru.wikipedia.org >wiki
http://w.w.w.kinoshkin. ru
http://otherreferas. all best. ru>
http://my-loveli-films.ru>
1. When did cinematography appear in Russia?
2. Who were pioneers of Russian cinematography?
3. Who were the most famous Russian film stars of silent movies?
4. What were the most popular genres?
Слайд 39Correspondents of the radio
Image that you present a programme on the
radio that is called “Film news”, where you tell your listeners about new Russians films, which have appeared on the screen recently.
You tell people about the plot, the actors and give your opinion about the film.
Your task is to make an ad of new Russian films
http/ interesnoe –kino. ru/ category/novinki-kino
http/ arch. synarod.com>topic 226069 html
http/ ru. wikipedia. org>wiki
What kinds of films are popular among students of your group?
What films have appeared on the screen recently?
What Russian films would you recommend to watch?
Слайд 40Journalists of the magazine" Story”
Imagine that your work for the magazines
“Story”, which deals with the world of films. You were asked to write an article about famous Russian producer (actor). This article is very important for you because if the editor likes it, you will be promoted. Make a Ten (Top) heading actors list. Write an article about Russian actor (producer) and prove that he is the best.
http/w.w.w. kinoshkin.ru/category/vydayuschiesyesya lyudi
http/w.w.w.kinoshkin.ru
http/w.w.w.rus.ruvr.ru/2011/11/01/59705639htm
1.What Russian directors and actors make their countries famous all over the word?
2. What films made them popular?
Слайд 41Producers
You have decided to make a remake of a very popular
film.
Choose a Soviet film you’d like to remake. Choose a director; explain why he/she is a perfect person to be a director. Decide what actors you need, hold auditions.
Write a script and act out a scene from the film. Describe and prepare costumes.
http/kinorakurs. my1. ru> publ 1-1-0-110
http/ ru. wikipedia. org>wiki
http/kino-teatr.ru>
http/my-loveli-film.ru>
1.What are the most popular Soviet films?
2.What Russian film would you like to remake?
3.Who will be a director?
4.What actors are necessary for your film?
Слайд 42
. Conclusion
To sum up, working on this web-quest is very beneficial
for student.
First of all they learn to work independently, finding the needed information for completing the tasks. Secondly, they become aware of the role Russian cinematography plays in our life and its significance in the world’s film-industry It helps students to learn more about Russian cinematography.
For students
Now that you have learned about Russian cinematography, what seemed of the most interesting for you?
Your work will be evaluated according to the following gradesYour group work and individual work will be assessed separately.
Each member of your group will be given an individual grade and a group grade. You will be graded individually on your personal contribution
You will also be given a group grade based on the overall thoroughness of your research.
Слайд 43
Ученик - это не сосуд, который надо наполнить, а факел, который
надо зажечь.
Плутарх
Слайд 44
Страшная это опасность - безделье за партой; безделье шесть часов ежедневно,
безделье месяцы и годы. Это развращает, морально калечит человека, и ни школьная бригада, ни школьный участок, ни мастерская - ничто не может возместить того, что упущено в самой главной сфере, где человек должен быть тружеником, - в сфере мысли. В.А. Сухомлинский.