Презентация, доклад по радиообмену на английском языке Радиообмен.Урок 5 10-11 класс

Climb (to) Climb to 8.500 m to be level on the hour.On the hour – по нулям.

Слайд 1Ведение радиообмена
Живогина А.Ю.
ГКОУ МО КШИ с ПЛП
Монино
УРОК 5

Ведение радиообмена Живогина А.Ю.ГКОУ МО КШИ с ПЛПМониноУРОК 5

Слайд 2Climb (to)
Climb to 8.500 m to be level on the

hour.

On the hour – по нулям.

Climb (to) Climb to 8.500 m to be level on the hour.On the hour – по нулям.

Слайд 3Descend (to)
Descend to 1.200 m to cross the beacon VMC.
VMC –

visual meteorological conditions
(визуальные метеорологические условия)
Descend (to)Descend to 1.200 m to cross the beacon VMC.VMC – visual meteorological conditions(визуальные метеорологические условия)

Слайд 4Descend at a rate of 10 m/sec.
Descent at 12 m/sec to

land in time.
Descend to be on final at 40 m.
Descend at a rate of 10 m/sec.Descent at 12 m/sec to land in time.Descend to be on

Слайд 5Vocabulary of the lesson
Correct – правильный
Proceed (to) – следовать, направляться
Continue –

продолжать
Reach – занимать, достигать
Leave – покидать, оставлять
Vacate – освобождать
Cross – пересекать
Border – государственная граница
Altitude – высота (абсолютная)
Number – номер, число

Vocabulary of the lessonCorrect – правильныйProceed (to) – следовать, направлятьсяContinue – продолжатьReach – занимать, достигатьLeave – покидать,

Слайд 6Rate –скорость (вертикальная)
Rate of climb
скорость набора
Rate of descend
скорость снижения
Descend at a

rate of
Rate –скорость (вертикальная)Rate of climbскорость набораRate of descendскорость сниженияDescend at a rate of

Слайд 7Time
Hour – час
Second – секунда

per second
per minute – в секунду,

минуту

What is the correct time?
The correct time is 14.25. Read back the correct time.

Time Hour – часSecond – секундаper secondper minute – в секунду, минутуWhat is the correct time?The correct

Слайд 8Translate and repeat the commands
Climb to 3.000 m and report.
Climb to

reach 7.800 m at 26.
On ground at 18.
Cross the RW, take TW 7 and taxi to the apron.
Leave your stand and taxi on TW 2 to the RW-in-use.
Vacate the RW.
Descend from 5.000 ft to 3000 ft.
Stop descent at 1.200 m.
Translate and repeat the commandsClimb to 3.000 m and report.Climb to reach 7.800 m at 26.On ground

Слайд 9Beacon – приводная радиостанция
радио/ светомаяк
The beacon VMC – привод

визуально

Over the beacon

Привод
To what beacon
Over what beacon

Beacon – приводная радиостанция радио/ светомаяк The beacon VMC – привод визуальноOver the beacon Привод To what

Слайд 10Speed - скорость
Wind speed
Wind speed, or wind flow velocity, is

a fundamental atmospheric quantity caused by air moving from high to low pressure, usually due to changes in temperature.
Wind speed affects weather forecasting, aviation and maritime operations, construction projects, growth and metabolism rate of many plant species, and countless other implications
Speed - скоростьWind speed Wind speed, or wind flow velocity, is a fundamental atmospheric quantity caused by

Слайд 11Translate into Russian
At 10 m/sec
At a rate of 8 m/sec
At a

rate of descent 2.000 ft /min
Climb to 1.200 m
Descend over the beacon
Over the border
Proceed from Moscow to Helsinki
On ground in time
On the second TW
From what RW
Translate into RussianAt 10 m/secAt a rate of 8 m/secAt a rate of descent 2.000 ft /minClimb

Слайд 12Read the numerals
497
278
924
386
513
1200
5000
11100
33000
2800

Read the numerals4972789243865131200500011100330002800

Слайд 13Number
Number 2
The number of my stand
Number to land
Stand number 13
The

number of our flight
Say again the number of my stand
My number is the second to land
What is my number to land?

Number Number 2The number of my standNumber to landStand number 13The number of our flightSay again the

Слайд 14Continue
Continue descent
Continue to taxi to the apron
Continue final descent
Continue to

climb to altitude 3,000 ft
Continue to descend to 2,100m

Continue Continue descentContinue to taxi to the apronContinue final descentContinue to climb to altitude 3,000 ftContinue to

Слайд 15Proceed(to)
Proceed to the border
Proceed to LH beacon
Proceed from St. Petersburg to

Stockholm proceed to Helsinki and advise over SL beacon
Proceed(to)Proceed to the borderProceed to LH beaconProceed from St. Petersburg to Stockholm proceed to Helsinki and advise

Слайд 16Leave / vacate
Leave your altitude
Leave your stand and taxi to

the apron
Leave 7,800 m for 5,100 m
Leave the RW-in-use
Vacate the RW and report
Leave / vacateLeave your altitude Leave your stand and taxi to the apronLeave 7,800 m for 5,100

Слайд 17Answer the questions
What is the number of your flight?
What is your

altitude?
What is your rate of descend?
What is your rate of climb?
At what altitude are you?
On what stand are you?
At what time are you on ground?
At what rate are you ready to descend?

Answer the questionsWhat is the number of your flight?What is your altitude?What is your rate of descend?What

Слайд 18Translate
Мы на рабочей ВПП. К взлёту готовы.
Я над границей на 9.600

м в 12 минут.
Мы сели в 6 минут.
Понял. Пройди привод СМ в 25 минут.
Набирать так, чтобы занять 5100 м над приводом ФК.
Набирать визуально 9600 м.
Понял. Остановиться, чтобы пропустить «Дуглас-9».
Какое точное время?
Какой мой номер на посадку?

TranslateМы на рабочей ВПП. К взлёту готовы.Я над границей на 9.600 м в 12 минут.Мы сели в

Слайд 19Put the prepositions if it’s necessary
Land ___ PulKovo ____ RW 28.

Report _____ground.
Climb ____top _____9600 m.
My rate _____ descent is 10 metres _____second.
Leave 23,000 ft _______19,000 ft.
Proceed _____the beacon ______8 m/sec.
You are _______ground _____05.

Put the prepositions if it’s necessaryLand ___ PulKovo ____ RW 28. Report _____ground.Climb ____top _____9600 m.My rate

Что такое shareslide.ru?

Это сайт презентаций, где можно хранить и обмениваться своими презентациями, докладами, проектами, шаблонами в формате PowerPoint с другими пользователями. Мы помогаем школьникам, студентам, учителям, преподавателям хранить и обмениваться учебными материалами.


Для правообладателей

Яндекс.Метрика

Обратная связь

Email: Нажмите что бы посмотреть