Презентация, доклад на тему 3 класс. УМК Биболетова М.З. Урок №12. Тема урока: Меню на завтрак, обед и ужин.

Содержание

ПриветствиеGood morning, good morning! Good morning to you! Good morning, good morning! I’m glad to see you! Аnswer my questions: -Who is on duty today? - Who is absent today? - What day of the week

Слайд 1Урок 12 Тема: Меню на завтрак, обед и ужин.
3 класс
УМК Биболетова М.З.
Презентацию

подготовила учитель английского языка Кунц Т.Б.
Урок 12 Тема: Меню на завтрак, обед и ужин.3 классУМК Биболетова М.З.Презентацию подготовила учитель английского языка Кунц

Слайд 2Приветствие
Good morning, good morning!
Good morning to you!
Good morning, good

morning!
I’m glad to see you!
Аnswer my questions:
-Who is on duty today?
- Who is absent today?
- What day of the week is it today?

ПриветствиеGood morning, good morning! Good morning to you! Good morning, good morning! I’m glad to see you!

Слайд 3Фонетическая зарядка
[ʃ–ʃ–ʃ–ʃ]
ship, shore, shelf, she, shy, fish, shine, shoulder
[k–k–k–k]


back, basket, kettle, cat, cab, Nick, cloud, skip
[h–h–h–h]
her, hat, house, horse, hide, his, he, hi, ham
[ɛǝ–ɛǝ–ɛǝ–ɛǝ]
hare, bear, care, fare, where

Фонетическая зарядка[ʃ–ʃ–ʃ–ʃ]  ship, shore, shelf, she, shy, fish, shine, shoulder[k–k–k–k]  back, basket, kettle, cat, cab,

Слайд 4Речевая зарядка
Я ошибся: ай-яй-яй!
Я – местоимение I.
Вы не стойте на краю!
Ты

и вы – иначе you.
Объяснились мы в любви.
Мы – местоимение we.
Он смеялся: хи-хи-хи.
Он – местоимение he.
Она спешила. Не спеши!
Она – местоимение she.
Они жалели всех людей.
Они – местоимение they.

Речевая зарядкаЯ ошибся: ай-яй-яй!Я – местоимение I.Вы не стойте на краю!Ты и вы – иначе you.Объяснились мы

Слайд 5A story about Peter
My friend is not big. He is nice.

He is brave and strong. He isn’t lazy. His nose is short. His eyes are dark. He can run and jump. He can skip and play football, well. He likes corn and soup. But he doesn’t like sweets and honey.

A story about Peter	My friend is not big. He is nice. He is brave and strong. He

Слайд 6Workbook, writing
Выполни упражнение 3, стр.14 в рабочей тетради.

Workbook, writing	Выполни упражнение 3, стр.14 в рабочей тетради.

Слайд 7Exercise 1, p.22, listening.
I’ve got a friend. He is merry and

funny. He is smart but lazy. He isn’t very slim. He can sing well. He can’t ride a horse. He likes to eat sweets, cakes and jam. He’s got many friends.




Who is this? – It’s




Tom

Exercise 1, p.22, listening.	I’ve got a friend. He is merry and funny. He is smart but lazy.

Слайд 8Answer the questions about Tom.
What is his name?
Is he fat?
What does

he like?
What can he do?

Answer the questions about Tom.What is his name?Is he fat?What does he like?What can he do?

Слайд 9Answer Alice’s questions
Do you like coffee?
Do you like bread?
Do you like

meat?
Do you like juice?
Do you like tea?
Do you like apples?
Do you like nuts?
Do you like oranges?
Do you like soup?
Answer Alice’s questionsDo you like coffee?Do you like bread?Do you like meat?Do you like juice?Do you like

Слайд 10Exercise 2, p. 22
1)



2)

3)

4) not

5)

s

Exercise 2, p. 221)

Слайд 11A story about my friend
I have got a friend.
She is a

girl. Her name is Sonya. She is eight.
Sonya can dance and sing songs.
She can’t skate and play football.
She lives in the house.

A story about my friendI have got a friend.She is a girl. Her name is Sonya. She

Слайд 12Вопросительные частицы
Where
When
What
How many


Где
Когда
Что
Сколько

Вопросительные частицыWhere When What How many  Где Когда Что Сколько

Слайд 13Составь вопросы и ответы по ключевым словам

Составь вопросы и ответы по ключевым словам

Слайд 14Составьте диалоги с данными словосочетаниями

Составьте диалоги с данными словосочетаниями

Слайд 15Workbook, writing
Выполни упражнение 1 стр.14 в рабочей тетради.

Workbook, writing	Выполни упражнение 1 стр.14 в рабочей тетради.

Слайд 16Физкультминутка
Hands up! Hands down!
Hands on hips! Sit down!
Hands up! To the

sides!
Bend left, bend right!
One, two, three…hop!
One, two, three… stop!
Stand still!

ФизкультминуткаHands up! Hands down!Hands on hips! Sit down!Hands up! To the sides!Bend left, bend right!One, two, three…hop!One,

Слайд 17Menu (exercise 4, p.32)

Menu (exercise 4, p.32)

Слайд 18Exercise 3, p.22

to

He likes to play football.
She likes to play chess.
Tim likes to play volleyball.
Tom likes to play basketball.
Bess likes to play tennis.

s

Exercise 3, p.22

Слайд 19Учим правило
[Θ-ð-Θ-ð] – при произнесении этих звуков язык распластан и не

напряжён, кончик языка находится между зубами. Струя воздуха проходит между языком и верхними зубами. Зубы обнажены. Звонкий [ð] значительно слабее глухого [Θ] и в конце слов частично оглушается. That thistle has got thousands of thorns
Сочетание букв th передаёт два звука [Θ] и [ð]. как [Θ] это сочетание читается в начале и в конце значимых слов (существительное, глагол, наречие, числительное), как [ð] – в начале служебных слов
и между гласными в середине значимых слов.
[Θ] - thank you, think, three, sixth
[ð] - the, they, that, mother, father

Учим правило[Θ-ð-Θ-ð] – при произнесении этих звуков язык распластан и не напряжён, кончик языка находится между зубами.

Слайд 20Exercise 5, p.23, listening
[Θ] – think, thank you, three
[ð] – they,

the, this
[ʃ] – she, short, fish, shirt
[k] – black, clock, stick, sock
Exercise 5, p.23, listening[Θ] – think, thank you, three[ð] – they, the, this[ʃ] – she, short, fish,

Слайд 21Exercise 6, p.23, reading
corn, horn, sort, are, art, dark, black, back,

clock, three, sing, bring, swing, what, shirt, why, when, we, think, week, sock, sleep, dirty, bird, girl, shirt, short, she, her, fish, think, thank you.
Exercise 6, p.23, readingcorn, horn, sort, are, art, dark, black, back, clock, three, sing, bring, swing, what,

Слайд 22Повторим местоимения
I – Я
you – ты
he - он
she - она
it

– он, она, оно, (это)

we – мы
you – вы
they - они

Повторим местоименияI – Я you – тыhe - онshe - онаit – он, она, оно, (это)we –

Слайд 23Exercise 7, p. 23
Tim is slim and sad.
I and Tom are

friends.
Tricky, Tim and Tom can sing well.
Alice likes sweets.
Tim has got a hat. The hat is funny.

I - я; We - мы
You – ты, вы They - они
He, she it – он, она, оно

He is slim and sad.
We are friends.
They can sing well.
She likes sweets.
Tim has got a hat. It is funny.

Местоимения

Exercise 7, p. 23Tim is slim and sad.I and Tom are friends.Tricky, Tim and Tom can sing

Слайд 24 Соедини стрелками фонетические знаки с соответствующими буквосочетаниями

Соедини стрелками фонетические знаки с соответствующими буквосочетаниями

Слайд 25Workbook, writing
ВЫПОЛНИ УПРАЖНЕНИЕ 2 СТР. 14 В РАБОЧЕЙ ТЕТРАДИ.

Workbook, writingВЫПОЛНИ УПРАЖНЕНИЕ 2 СТР. 14 В РАБОЧЕЙ ТЕТРАДИ.

Слайд 26 Homework
Exercise 4, p.14
(workbook)
Exercise 7, p.23
(student’s book)

Homework Exercise 4, p.14(workbook)Exercise 7, p.23(student’s book)

Слайд 27Thank you for your work
Apple-tree, apple tree,
Give your apples, please, to

me!
Shake your branches, don’t wait,
Put the apples on the plate.

Thank you for your workApple-tree, apple tree,Give your apples, please, to me!Shake your branches, don’t wait,Put the

Что такое shareslide.ru?

Это сайт презентаций, где можно хранить и обмениваться своими презентациями, докладами, проектами, шаблонами в формате PowerPoint с другими пользователями. Мы помогаем школьникам, студентам, учителям, преподавателям хранить и обмениваться учебными материалами.


Для правообладателей

Яндекс.Метрика

Обратная связь

Email: Нажмите что бы посмотреть