Слайд 1ТВОРЧЕСКИЕ ПРИЕМЫ ОБУЧЕНИЯ АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ НА НАЧАЛЬНОМ И СРЕДНЕМ ЭТАПАХ ОБУЧЕНИЯ,
КАК УСЛОВИЕ СОХРАНЕНИЯ ЗДОРОВЬЯ ШКОЛЬНИКОВ.
Подготовила:
Учитель английского языка
МБОУ СОШ № 4
Игнашова Е. А.
Слайд 2Звук, образность, ритм и мелодия - это те средства, которые непосредственно
и эмоционально переносят ребенка в мир нового языка
Слайд 3Если ребенок ощущает себя главным субъектом общения, то гораздо эффективнее и
быстрее овладевает новым языковым материалом, особенно если он помогает реализовать его желания.
Слайд 4Эмоции- это самые нужные витамины для развития психики.
Слайд 5 Перегрузка школьника исходит не от содержания отдельных предметов, а от
отсутствия у ребенка интереса к тому, чем он занимается на уроке.
Слайд 6Если ученик ощущает себя главным субъектом общения, то гораздо эффективнее и
быстрее овладевает новым языковым материалом, особенно если он помогает реализовать его желания.
Слайд 7
Open them and close them, I’m
standing, I’m sitting,
And lift them in the air. I’m writing, I’m knitting,
Open them and close them, I’m reading, I’m counting,
And put them on your hair. I’m swimming, I’m mounting.
Open them, and close them, I’m eating, I’m drinking,
And give a little clap. I’m talking, I’m thinking,
Open them and close them, I’m giving, I’m taking,
And put them on your lap. I’m sweeping, I’m baking.
Слайд 8These are my eyes
The ceiling above our heads,
And these are my toes, The floor beneath our feet,
These are my fingers The wall around us stand,
And this is my nose. The windows look outside.
These are my knees
And this is my head,
And when I sleep
I am in bed.
Слайд 9Новый языковой материал легче всего помещается в долговременную память ребенка и
при необходимости оттуда извлекается, если он связан не с четко сформулированными правилами, а с яркими, пахнущими, звенящими образами.
Слайд 10Where are you going, my pretty maid?”
“I’m going a-milking, sir”, she
said.
“May I go with you, my pretty maid?”
“You’re kindly welcome, sir”, she said.
“Say, will you marry me, my pretty maid?”
“Yes, if you please, kind sir”, she said.
“What is your father, my pretty maid?”
“My father is a farmer, sir”, she said.
“What is your fortune, my pretty maid?”
“My face is my fortune, sir”, she said.
“Then I can’t marry you, my pretty maid.”
“Nobody asked you, sir.”, she said
Слайд 11Использование инсценировок может решить часть организационных проблем и развить у детей
с низкой заинтересованностью в обучении интерес к изучению английского языка.
Слайд 12April, April! Are you here?
Oh, how fresh the wind is blowing!
See,
the sky is bright and clear,
Oh, how green the grass is growing!
April, April is it you?
See, how fair the flowers are springing!
Sun is warm and brooks are clear,
Oh, how glad the birds are singing!
April, April is it you?
(слова, не входящие в лексический минимум учебников выделены курсивом).
Используя, отработанный в стихах материал ученик составляет рассказ о весне. Например:
Spring is coming. The weather is fine. The sun is warm. The sky is blue and bright. The days are longer than in winter. A fresh wind is blowing. It sometimes rains. The brooks are clear. In the woods beautiful snowdrops are springing. They are white and blue. The grass is growing. The birds are singing.
MY FRIEND MOVED AWAY.
A cold thin cat And his house sits
that could be fat cat cried. big
I took it home and empty
and I gave it milk and nothing.
and called it mine. Nothing inside.
But it can’t be mine. Nothing outside.
My mother said no. Nothing, nothing, nothing to do.
Nothing to do.
Слайд 14God made the sun, and God made the tree,
God made the
mountains, and God made me.
I thank you, oh God, for the sun and the tree,
For making the mountains and for making me.
Слайд 15 использование стихов и песен на уроке:
позволяет индивидуализировать процесс обучения.
повышает мотивацию
обучения
наполняет урок эмоциональной окраской
активизирует деятельность учащегося