Презентация, доклад на тему The Problem of Ageing.

Цель урока: развитие речевых умений чтения с полным пониманием прочитанного Задачи:Практические: совершенствование навыка поискового чтения; развитие лексических

Слайд 1Тема урока “ The Problem of Ageing”

Выполнено:
Илюшкиной Н.М.


Тема урока  “ The Problem of Ageing”

Слайд 2Цель урока: развитие речевых умений чтения с полным пониманием прочитанного

Задачи:
Практические: совершенствование навыка поискового чтения; развитие лексических навыков монологической речи;
развитие умений аудирования.
Общеобразовательные: развитие способностей к логическим выводам и умозаключениям; расширение словарного запаса.
Развивающие: развитие речевых способностей учащихся;
развитие мышления, умения адекватно оценивать себя.
Воспитательные: воспитание принципов здорового образа жизни; потребность к сотрудничеству при работе в группах/парах.


Цель урока: развитие речевых умений чтения с полным пониманием прочитанного

Слайд 3ЦЕЛЬ РЕЧЕВОЙ ЗАРЯДКИ – подготовка к иноязычной речевой деятельности
Аудирование
Some are

like water, some are like the heat Some are a melody and some are the beat Sooner or later they all will be gone why don`t they stay young
It`s so hard to get old without a cause I don`t want to perish like a fading horse Youth`s like diamonds in the sun and diamonds are forever
Forever young, I want to be forever young do you really want to live forever, forever and ever Forever young, I want to be forever young do you really want to live forever? Forever young

ЦЕЛЬ РЕЧЕВОЙ ЗАРЯДКИ –  подготовка к иноязычной речевой деятельности АудированиеSome are like water, some are like

Слайд 4What do you need for being young and healthy? Share your

ideas.
What do you need for being young and healthy?  Share your ideas.

Слайд 5 Дотекстовый этап. Цель – введение в тему, снятие языковых трудностей, создание

необходимого уровня мотивации, формулировка задания для первого прочтения


I (don’t) think…
That’s why I believe…

Why does the problem of ageing appear?
Do you want to live forever? Give your arguments.

Дотекстовый этап. Цель – введение в тему, снятие языковых трудностей, создание необходимого уровня мотивации, формулировка

Слайд 6Now let’s try to guess what can help us to stay

young and healthy. Look at the board and guess the meaning of the words.
Herb [h3:b] - grass Herbal medicine
kidney [kidni]-почка Disease
сell [sel] – клетка T-cell
Slow down ageing Infection
Low calorie food to cure

Now let’s try to guess what can help us to stay young and healthy. Look at the

Слайд 7Текстовый этап Цель-развитие умений получения, восприятия информации, понимания текста
Answer the questions:
What

can help to slow the process of ageing?
What system is the herbal medicine based on?



Текстовый этап Цель-развитие умений получения, восприятия информации, понимания текстаAnswer the questions: What can help to slow the

Слайд 8Let’s match the phrases to make up sentences


Let’s match the phrases to make up sentences

Слайд 9Послетекстовый этап. Цель – использование ситуации текста для содержательной опоры для

устной речи. Подготовка к письменной речи.

True or false
1.Dr. Shen found a cure for ageing.( It’s false. He has just suggested the idea which slows the process of ageing)
2.The idea was taken from Western medicine.( It’s false. The idea was taken from the ancient Chinese medicine system called “shen”.)
3.It is the heart which regulates the ageing.( It’s false. It’s a kidney that regulates the ageing.)
4.When people grow old they suffer weakness.( It’s true. They have no strength, lose hair, have backache, and weakness in general.)
5.Weakness makes the body produce more T-cells that destruct the body.( It’s true. If the body is not active enough it produces extra T-cells.)

Послетекстовый этап. Цель – использование ситуации текста для содержательной опоры для устной речи. Подготовка к письменной речи.True

Слайд 10As you can see each group was given a list of

words and word-combinations. Choose those you need to express your opinion
Modern technology
Ancient ideas,Lack of knowledge,Cure the body
Preserve the rich,Slow the process
Scientific, I wonder if
I have another opinion
There is much to say about
And… after all
I’m sure that,By the way


As you can see each group was given a list of words and word-combinations. Choose those you

Слайд 11Imagine that you are a doctor/ scientist. Say what you would

do to slow the ageing and get rid of diseases.
If I were a doctor I would …

Imagine that you are a doctor/ scientist. Say what you would do to slow the ageing and

Слайд 12There is some left space in it. Let’s complete the third

column: what you have learnt today on the topic.

There is some left space in it. Let’s complete the third column: what you have learnt today

Слайд 13Заключительный этап урока.

“Early to bed, early to rise makes a

man healthy, wealthy and wise”
“We come to die”
“Let us die young or let us live forever”
Заключительный этап урока. “Early to bed, early to rise makes a man healthy, wealthy and wise” “We

Что такое shareslide.ru?

Это сайт презентаций, где можно хранить и обмениваться своими презентациями, докладами, проектами, шаблонами в формате PowerPoint с другими пользователями. Мы помогаем школьникам, студентам, учителям, преподавателям хранить и обмениваться учебными материалами.


Для правообладателей

Яндекс.Метрика

Обратная связь

Email: Нажмите что бы посмотреть