Презентация, доклад Unit 3 Planet of English

Количественные и порядковые числаЧис­ли­тельные де­лят­ся на ко­личес­твен­ные (Cardinal) и по­ряд­ко­вые (Ordinal). Ко­личес­твен­ные чис­ли­тельные обоз­на­ча­ют ко­личес­тво пред­ме­тов и от­ве­ча­ют на воп­рос how many? — сколько? По­ряд­ко­вые чис­ли­тельные обоз­на­ча­ют по­рядок пред­ме­тов и от­ве­ча­ют на воп­рос which? — ко­торый?Cardinals (количественные) Ordinals (порядковые) the +количественное число + окончание thOneTwo ThreeFourFiveSixSeven EightNine TenEleven Twelve The firstThe

Слайд 1Unit 3
WHAT DO COLLEGE STUDENTS DO?

Unit 3WHAT DO COLLEGE STUDENTS DO?

Слайд 2Количественные и порядковые числа
Чис­ли­тельные де­лят­ся на ко­личес­твен­ные (Cardinal) и по­ряд­ко­вые (Ordinal). Ко­личес­твен­ные чис­ли­тельные обоз­на­ча­ют ко­личес­тво

пред­ме­тов и от­ве­ча­ют на воп­рос how many? — сколько? По­ряд­ко­вые чис­ли­тельные обоз­на­ча­ют по­рядок пред­ме­тов и от­ве­ча­ют на воп­рос which? — ко­торый?
Cardinals (количественные) Ordinals (порядковые)
the +количественное число + окончание th

One
Two
Three
Four
Five
Six
Seven
Eight
Nine
Ten
Eleven
Twelve

The first
The second
The trird
The fourth
The fifth
The sixth
The seventh
The eighth
The ninth
The tenth
The eleventh
The twelvth

Количественные и порядковые числаЧис­ли­тельные де­лят­ся на ко­личес­твен­ные (Cardinal) и по­ряд­ко­вые (Ordinal). Ко­личес­твен­ные чис­ли­тельные обоз­на­ча­ют ко­личес­тво пред­ме­тов и от­ве­ча­ют на воп­рос how many? — сколько? По­ряд­ко­вые чис­ли­тельные обоз­на­ча­ют

Слайд 3Количественные и порядковые десятки
Cardinals (количественные)
10 - Ten
20 - Twenty
30

- Thirty
40 - Forty
50 - Fifty
60 - Sixty
70 - Seventy
80 - Eighty
90 - Ninety
100 - Hundred
1000 – Thousand

Ordinals (порядковые)

10-ый – the tenth
20-ый – the twentieth
30-ый – the thirtieth
40-ой – the fortieth
50-ый – the fiftieth
60-ый – the sixtieth
70-ый – the seventieth
80-ый – the eightieth
90-ый – the ninetieth
Сотый – the hundredth
Тысячный – the thousandth

Количественные и порядковые десяткиCardinals (количественные)10 - Ten 20 - Twenty 30 - Thirty40 - Forty 50 -

Слайд 4Чис­ли­тельные hundred, thousand, million во мно­жес­твен­ном чис­ле не при­об­ре­та­ют окон­ча­ние -s, но ес­ли они иг­ра­ют роль су­щес­тви­тельных, т. е. пе­ред

ни­ми нет чис­ли­тельно­го (а пос­ле них обыч­но сто­ит пред­лог of), то во мно­жес­твен­ном чис­ле до­бав­ля­ет­ся -s: hundreds of people — сот­ни лю­дей, thousands of words — ты­сячи слов.
Чис­ли­тельные hundred, thousand, million во мно­жес­твен­ном чис­ле не при­об­ре­та­ют окон­ча­ние -s, но ес­ли они иг­ра­ют роль су­щес­тви­тельных, т. е. пе­ред ни­ми нет чис­ли­тельно­го (а пос­ле них обыч­но

Слайд 5Ex. 1 Write the numerals in words
It’s 5:35 am now.
The bus leaves

at 19:24.
How many pages does this book have? — 244.
This article is on page 38.
The next train to Serpukhov leaves in 2 hours and 35 minutes.
Tomorrow we have to be at the station at 8:40 am.
On Fridays Alexander is in the swimming pool from 19:00 to 20:00.
What time does the program start? — At 23:55.
Do you come home late? — No, at about 16:45.
My brother graduates from the college in 2013.
Ex. 1 Write the numerals in wordsIt’s 5:35 am now.The bus leaves at 19:24.How many pages does this book

Слайд 6Ex. 2 write the results
Twenty one + four: ____________
Sixty + nineteen:

____________
Ninety two + four: ____________
Forty+ sixteen: ____________
Eighty + seven: ____________
Fifty + twenty: ____________




Fifty + thirteen: ____________
Thirty + sixteen: ____________
Thirty three + four: ____________
Eleven + nine: _______________
Seventy + eight: ____________
Seventy + fifteen: ____________

Ex. 2 write the resultsTwenty one + four: ____________Sixty + nineteen: ____________Ninety two + four: ____________Forty+ sixteen:

Слайд 7Ex. 3 Fill in the gaps
Days in April — ___________
An

unlucky number — ___________
Degrees in a right angle — ___________
Books in a trilogy — ___________
Minutes in an hour — ___________
Players in a soccer team — ___________
Number of hours in a day — ________
Celsius boiling point — ___________

Ex. 3 Fill in the gaps Days in April — ___________An unlucky number — ___________Degrees in a

Слайд 8Ex. 4 choose the correct variant
My daughter is still a

teenager. She is only fifteen/fifty.
He knew it was a painting worth $10 million/millions.
Three hundred/Three hundreds people gathered at the stadium.
The first battle of the American Revolution was fought in year/the year 1775.
Hundred/А hundred years ago the principal means of communication was by post and telegraph.
How many children are there in the school? About three hundred/three hundreds.
The report has got over five hundred/five hundreds pages.
It happened in the year two thousand and two/two thousand and second.

Ex. 4 choose the correct variant My daughter is still a teenager. She is only fifteen/fifty.He knew

Слайд 9Ex. 5 write the right order of the letter in the

alphabet

H is the eighth letter.
T is the__________________ letter.
Q is the _________________letter.
N is the _________________letter.
P is the _________________letter.
K is the _________________letter.
M is the _________________letter.
R is the __________________letter.
S is the __________________letter.
L is the__________________ letter.
J is the __________________ letter.
G is the _________________letter.

Ex. 5 write the right order of the letter in the alphabet H is the eighth letter.T

Слайд 10Time. Время

Time. Время

Слайд 11Ex. 1 Write the time in figures
It’s half past three.
It’s ten

to six.
It’s a quarter past two.
It’s a quarter to twelve.
It’s twenty to one.
It’s twenty-five to eight.​
It’s twenty to nine.​
It’s a quarter to ten.​
It’s ten to eleven.​
It’s five to twelve.​

3.30
5.50
2.15
11.45
12.40
7.35
8.40
9.45
10.50
11.55

Ex. 1 Write the time in figuresIt’s half past three.It’s ten to six.It’s a quarter past two.It’s

Слайд 12Ex. 3 Choose a correct answer
It’s twenty past eight. (7:40 –

8:20 – 8:40)
It’s half past seven. (6:30 – 7:30 – 8:30)
It’s a quarter past five. (4:45 - 5:15 – 6:15)
It’s a quarter to ten. (10:15 – 10:45 – 9:45)
It’s ten to twelve. (12:10 – 12:50 – 11:50)
Ex. 3 Choose a correct answerIt’s twenty past eight. (7:40 – 8:20 – 8:40)It’s half past seven.

Слайд 13EX. 3 write the time in words
4:45
12:40
6:30
3:00
5:10
2:35
9:55
12:05
8:25
7:15

EX. 3 write the time in words4:4512:406:303:005:102:359:5512:058:257:15

Слайд 14Предлоги времени

Предлоги времени

Слайд 15Ex. 4 Write in the preposition
Was Easter ____ May last

year?
Is your birthday____ summer?
I'm going to have a party ____ the weekend.
I usually come home ___ three o’clock.
I usually take a shower ____ the evening.
I usually tidy my room ___ Sunday.
I usually wash the dishes ____ the afternoon.
I usually go to bed____10.30.
I play basketball ___Tuesday and ___Friday.
The telephone rang ___ midnight.
Ex. 4 Write in the preposition Was Easter ____ May last year?Is your birthday____ summer?I'm going to

Слайд 16Ex. 5 Translate the sentences
Сегодня 2-е сентября.
Мой день рождения 12-го марта.
Мы

празднуем День защитника 23-го февраля.
Пятого января мы поедем в отпуск.
Он приезжает в Москву 28-го.
Ex. 5 Translate the sentencesСегодня 2-е сентября.Мой день рождения 12-го марта.Мы празднуем День защитника 23-го февраля.Пятого января

Слайд 17Ex. 6 Read the text (Ex.7 p.40) and state true or

false. Correct the false ones

Alexander’s working day starts at 6:30.
He is in the habit of having a big breakfast.
Alexander’s favourite subject is Maths.
In the middle of the day the students go to the canteen.
Alexander likes to play football.
In the evenings he goes for a walk with his friends.

Ex. 6 Read the text (Ex.7 p.40) and state true or false. Correct the false ones Alexander’s

Что такое shareslide.ru?

Это сайт презентаций, где можно хранить и обмениваться своими презентациями, докладами, проектами, шаблонами в формате PowerPoint с другими пользователями. Мы помогаем школьникам, студентам, учителям, преподавателям хранить и обмениваться учебными материалами.


Для правообладателей

Яндекс.Метрика

Обратная связь

Email: Нажмите что бы посмотреть