Презентация, доклад Технология модульного обучения на уроках иностранного языка

Модуль-это законченный блок информации, разработанная учителем программа действий и советов.Уроки, разработанные в данном режиме :- обобщают материал;- предполагают индивидуальную, парную, групповую работу;-снимают неуверенность детей в себе, страх ошибиться;- позволяют учащимся пользоваться подсказкой товарища, обратиться за помощью

Слайд 1Технология модульного обучения на уроках иностранного языка (практика)

Технология модульного обучения на уроках иностранного языка (практика)

Слайд 2Модуль-это законченный блок информации, разработанная учителем программа действий и советов.

Уроки, разработанные

в данном режиме :
- обобщают материал;
- предполагают индивидуальную, парную, групповую работу;
-снимают неуверенность детей в себе, страх ошибиться;
- позволяют учащимся пользоваться подсказкой товарища, обратиться за помощью к учителю.



Модуль-это законченный блок информации, разработанная учителем программа действий и советов.Уроки, разработанные в данном режиме :- обобщают материал;-

Слайд 3Структура урока-модуля
1. Цель урока. 2. Входной контроль. 3. Учебный элемент (упражнения). 4. Выходной

контроль. 5. Резюме.
Структура урока-модуля	 1. Цель урока. 2. Входной контроль. 3. Учебный элемент (упражнения). 4. Выходной контроль. 5. Резюме.

Слайд 4Урок-модуль(практикум ) “Is Reading Important?”
Задачи урока:
1. Совершенствование речевых навыков по

теме : Reading? Why not?
2. Развитие способности к логичности и доказательности.
3. Развитие речевого умения (монологическая форма)
Урок-модуль(практикум )  “Is Reading Important?”Задачи урока: 1. Совершенствование речевых навыков по теме : Reading? Why not?2.

Слайд 5 Цель: Восстановить у учащихся знания, полученные на предыдущих уроках

Входной контроль.
Make sure

you can use these words.
Make up as many sentences as you can.

to discover new things
to expand outlook
to educate
to learn more about…
to escape from everyday life problems
to explore new ideas
to teach how…
to give information about
to feel good
to make fun
to spend free time
not to be alone
not to feel bored
to relax
to feel comfortable

Цель: Восстановить у учащихся знания, полученные на предыдущих уроках Входной контроль.  Make sure you can use

Слайд 6Aim1: Interview your classmates if:
how many students read books regularly;
how many

read them from time to time;
how many don't read books;
what kinds of books they prefer;
what authors they like;
who advises them what books to read;
if they borrow books from a school library/local library/friends or relatives;
if they think that reading books is important and why.

Учебный элемент
Предполагает цели к чему должен стремиться ученик.

Aim1: Interview your classmates if: how many students read books regularly;how many read them from time to

Слайд 7 Aim2 :Take a look at what famous people have said about

books and reading. Which saying reflects your opinion.

Reading makes a full man.
(Francis Bacon)
History books which contain no lies are extremely dull.
(Anatole France)
All books are divisible into two classes: the book of hour, and the book of all time.
(John Ruskin)
Reading is to the mind what exercise is to the body.
(Richard Steele)
Reading is a vital form of communication with all of mankind, and wisdom of many ages.
(Olzhas Suleymenov)

Aim2 :Take a look at what famous people have said about books and reading. Which saying

Слайд 8Aim3: Say what book you are reading now.
The book I’m reading

now is…
It’s written by…
It’s about…
I find it … because…
I can read it..
I’d recommend it… because…
Aim3: Say what book you are reading now.The book I’m reading now is…It’s written by…It’s about…I find

Слайд 9Aim 4: Put these phrases into logical order.
I highly recommend

it. When I was a schoolgirl I read it over and over. You will like it, too.
Good afternoon. I'd like to exchange books.
How did you like it?
No, not. yet. But the title sounds promis­ing.
Good afternoon. Very good. What book are you returning?
What would you like to take today?
Here it is.
It was fantastic! I enjoyed it very much.
I don't know yet. Can you recommend me something exciting?
If you like adventure stories I advise you to read "Treasure Island" by Robert Stevenson . Have you read it?
Thank you for your good advice. I am sure I shall like it.

Aim 4: Put these phrases into logical order. I highly recommend it. When I was a schoolgirl

Слайд 10Выходной контроль.
Цель: показать результат.
Many people spend their free time reading.


Say if you can do without reading.

Резюме.
Цель: отражение учеником его восприятия урока.
Выходной контроль.Цель: показать результат. Many people spend their free time reading. Say if you can do without

Что такое shareslide.ru?

Это сайт презентаций, где можно хранить и обмениваться своими презентациями, докладами, проектами, шаблонами в формате PowerPoint с другими пользователями. Мы помогаем школьникам, студентам, учителям, преподавателям хранить и обмениваться учебными материалами.


Для правообладателей

Яндекс.Метрика

Обратная связь

Email: Нажмите что бы посмотреть