Презентация, доклад по методике преподавания английского языка Использование видеофильмов в процессе совершенствования устной речи учащихся на уроках английского языка

Содержание

Цель исследования – изучение формирования коммуникативных умений и навыков на уроке английского языка с учетом использования видеофильмов.

Слайд 1Тема исследования: Использование видеофильмов в процессе совершенствования устной речи учащихся на

уроках английского языка







Учитель английского языка
Николаева Дарья Дмитриевна



Тема исследования: Использование видеофильмов в процессе совершенствования устной речи учащихся на уроках английского языкаУчитель английского языкаНиколаева Дарья

Слайд 2Цель исследования – изучение формирования коммуникативных умений и навыков на уроке

английского языка с учетом использования видеофильмов.

Цель исследования – изучение формирования коммуникативных умений и навыков на уроке английского языка с учетом использования видеофильмов.

Слайд 3Проблемы просмотра видеофильмов на уроке ИЯ могут быть, если учитель:
не учел

реальные интересы и возможности учащихся при выборе видеофрагмента;
недостаточно четко объяснил цель задания и то, как его выполнение будет оцениваться или как повлияет на ход дальнейшей работы;
забыл или не сумел продумать дополнительные опоры для успешного выполнения предложенных заданий для групп слабых/средних и сильных учеников;
первый раз использует видео;
сам не уверен в эффективности и необходимости такой работы.

Проблемы просмотра видеофильмов на уроке ИЯ могут быть, если учитель:не учел реальные интересы и возможности учащихся при

Слайд 5В системе работы по формированию иноязычных навыков и умений видеоматериалы могут

функционировать в качестве:

содержательной опоры
смысловой опоры
стимула к речи

В системе работы по формированию иноязычных навыков и умений видеоматериалы могут функционировать в качестве:содержательной опорысмысловой опорыстимула к

Слайд 6Этапы работы с видеоматериалом:

дотекстовый этап (pre-viewing),
текстовый этап (while viewing),
послетекстовый этап

((post) after-viewing).
Этапы работы с видеоматериалом:дотекстовый этап (pre-viewing), текстовый этап (while viewing), послетекстовый этап ((post) after-viewing).

Слайд 7Исследование состояло из трех этапов:
констатирующий
формирующий
проверочный


Исследование состояло из трех этапов: констатирующийформирующийпроверочный

Слайд 8Структура

Структура

Слайд 10Вопросы для построения монологического высказывания
What can you tell me about

yourself?
What is your favourite subject/book/film etc.?
What can you tell me about your family and your friends?
What can you tell me about your school/classmates/teachers?
What’s your attitude to school, its rules?
How do you like to spend your spare time?
Do you like travelling?
What countries have you been to?

Вопросы для построения монологического высказывания  What can you tell me about yourself? What is your favourite

Слайд 11sceptical angry kind happy sad unfriendly

honest glad lucky unhappy friendly sociable cold

positive

negative

sceptical  angry  kind  happy  sad  unfriendly  honest  glad

Слайд 12sceptical
kind
angry
happy
sad
unfriendly
honest
glad
lucky
unhappy
friendly
sociable
cold
unsociable

scepticalkindangryhappysadunfriendlyhonestgladluckyunhappyfriendlysociable coldunsociable

Слайд 13Positive:

Negative:
+cheerful -sceptical
+friendly -unfriendly
+happy -dark
+sociable -unsociable

Positive:

Слайд 14Match these words
cold
cheerful
dark
aloof
odd
affable
happy



угрюмый
счастливый
равнодушный
замкнутый
странный
приветливый
веселый
cold
cheerful
dark
aloof
odd
affable
happy



Match these wordscoldcheerfuldarkaloofoddaffablehappyугрюмыйсчастливыйравнодушныйзамкнутыйстранныйприветливыйвеселыйcoldcheerfuldarkaloofoddaffablehappy

Слайд 15Name pictures
sad
happy
cheerful
angry
I think it is …
I suppose it is …

Name picturessadhappycheerfulangryI think it is …I suppose it is …

Слайд 16Paint the table (positive characteristics-red, negative-blue)

Paint the table (positive characteristics-red, negative-blue)

Слайд 18Вопросы для вступительной беседы Вопросы для вступительной беседы Вопросы

для вступительной беседы «Вопросы для вступительной беседы «A true friendВопросы для вступительной беседы «A true friend»

Have you got a true friend or friends?
Are you true friend to your friend?
How long have you known your best friend?
What qualities of character or of nature, in your opinion, should your friend have?

Вопросы для вступительной беседы Вопросы для вступительной беседы   Вопросы для вступительной беседы   «Вопросы

Слайд 19Вопросы для установления понимания содержания видео «Madagascar Penguins In A Christmas

Caper»

Who are the main characters in this video?
What are they doing?
What is the season/ holiday?
What’s the situation?

Вопросы для установления понимания содержания видео «Madagascar Penguins In A Christmas Caper» Who are the main characters

Слайд 20Describe the character
kind
emotional
friendly
bright
positive
helpful
funny
tall
black and white
fat
pleasant-looking
gallant
fishing
help animals
swim
make fun
give gifts

Describe the characterkindemotionalfriendlybrightpositivehelpfulfunnytallblack and white fatpleasant-lookinggallantfishinghelp animalsswimmake fungive gifts

Слайд 21Describe the character

kind
emotional
friendly
bright
positive
helpful
funny

fishing
help animals
swim
make fun
give gifts

tall
black and white
fat
pleasant-looking

Describe the characterkindemotionalfriendlybrightpositivehelpfulfunnyfishinghelp animalsswimmake fungive giftstallblack and white fatpleasant-looking

Слайд 22Put the pictures in the correct order and describe them

Put the pictures in the correct order and describe them

Слайд 23«A long weekend»

«A long weekend»

Слайд 24Write the Past Simple and Past Participle forms

Write the Past Simple and Past Participle forms

Слайд 25Tick the places that each person has been to

Tick the places that each person has been to

Слайд 26Write out the conversations using the verb in brackets
David: How long

………did you stay………… ? (stay)
Helen: For a week. We ……stayed…….. (stay) in a four-star hotel.
Matt: We? Who ……did you go…… with? (go)
Helen: A friend.

Write out the conversations using the verb in bracketsDavid: How long ………did you stay………… ? (stay)Helen: For

Слайд 27Who said it?
Why don’t you go to Barcelona? It’s really cheap.


Jane
And you haven’t had a holiday this year.
Helen

Who said it?Why don’t you go to Barcelona? It’s really cheap. JaneAnd you haven’t had a holiday

Слайд 28Fill in Matt’s travel details

Fill in Matt’s travel details

Слайд 29What kind of bag is Matt taking with him on his

weekend in Barcelona? Tick the correct box
What kind of bag is Matt taking with him on his weekend in Barcelona? Tick the correct

Слайд 30Number these items in the order they are mentioned

Number these items in the order they are mentioned

Слайд 31Fill in the spaces with the correct number
David and his girlfriend

were together for about ……6…. months.
The flight to LA took ……10……. hours.
Matt phoned for a taxi ……15……. minutes ago.
Fill in the spaces with the correct numberDavid and his girlfriend were together for about ……6…. months.The

Слайд 32Rearrange the words to form the questions for the following answers

the/long/did/how/take/flight
Matt:

How long did the flight take?
David: About ten hours.
Rearrange the words to form the questions for the following answersthe/long/did/how/take/flightMatt: How long did the flight take?David:

Слайд 33Watch the final section without sound and tick the best answer
What

is Matt looking for?
His tickets.
His phone.

Who telephones Matt?
The travel agent.
David.
Watch the final section without sound and tick the best answerWhat is Matt looking for?  His

Слайд 34Circle the words which Matt used on the telephone

Hello? … No,

I didn’t / haven’t … That’s impossible. I got it / I’ve got it here.



Circle the words which Matt used on the telephoneHello? … No, I didn’t / haven’t … That’s

Слайд 35Complete David’s part of the conversation
Matt: Hello?
David: ………………………………
Matt: No. I haven’t!
David:

………………………………
Matt: That’s impossible.
Complete David’s part of the conversationMatt: Hello?David: ………………………………Matt: No. I haven’t!David: ………………………………Matt: That’s impossible.

Слайд 36План ответа:
What can you tell about yourself?
What is your favourite

subject/book/film etc.?
What can you tell about your family and your friends?
What can you tell about your school/classmates/teachers?
What’s your attitude to school, its rules?
How do you like to spend your spare time?
Do you like travelling?
What countries have you been to?


План ответа:What can you tell about yourself? What is your favourite subject/book/film etc.? What can you tell

Слайд 37Слова для ответа:

Слова для ответа:

Слайд 38Сравнение показателей сформированности навыков говорения на констатирующем и проверочном этапах

Сравнение показателей сформированности навыков говорения на констатирующем и проверочном этапах

Что такое shareslide.ru?

Это сайт презентаций, где можно хранить и обмениваться своими презентациями, докладами, проектами, шаблонами в формате PowerPoint с другими пользователями. Мы помогаем школьникам, студентам, учителям, преподавателям хранить и обмениваться учебными материалами.


Для правообладателей

Яндекс.Метрика

Обратная связь

Email: Нажмите что бы посмотреть