Презентация, доклад по английскому языку. Урок №46 Тема: Артикли в английском языке. УМК Биболетова М.З. 2 класс

Содержание

ПриветствиеGood morning, good morning! Good morning to you! Good morning, good morning! I’m glad to see you! Answer my questions: -Who is on duty today? - Who is absent today? - What day of the week

Слайд 1Урок №46 Тема: Артикли в английском языке
2 класс
УМК Биболетова М.З.
Презентацию составила учитель

английского языка Кунц Т.Б.

a

the

Урок №46 Тема: Артикли в английском языке2 классУМК Биболетова М.З.Презентацию составила учитель английского языка Кунц Т.Б.athe

Слайд 2Приветствие
Good morning, good morning!
Good morning to you!
Good morning, good

morning!
I’m glad to see you!
Answer my questions:
-Who is on duty today?
- Who is absent today?
- What day of the week is it today?

ПриветствиеGood morning, good morning! Good morning to you! Good morning, good morning! I’m glad to see you!

Слайд 3Phonetic activities
Meet Mr Tongue, please.
Mr Tongue: Repeat the

sounds and the words after me:
[æ] – rabbit, cat; [e] – hen, red;
[ɔ] – dog, frog; [ʌ] – run, jump;
[ı] – skip, stick; [ð] – mother, father;
[eı] – grey, name; [w] – what, when.

Phonetic activities 	 Meet Mr Tongue, please. 	Mr Tongue: Repeat the sounds and the words after me:[æ]

Слайд 4Read and translate the words in transcription
[kæt]
[greɪ]
[pig]
[pink]
[seɪ]
[stik]
[frɔg]
[sæd]
[skip]
[ræbit]
[hæt]
[bæd]
[red]
[dɔg]

Read and translate the words in transcription[kæt][greɪ][pig][pink][seɪ][stik][frɔg][sæd][skip][ræbit][hæt][bæd][red][dɔg]

Слайд 5Name the sounds





Назовите пары по глухости/звонкости
[t]-[d]; [p]-[b]; [k]-[g]; [s]-[z];

[f]-[v].

[t]

[g]

[p]

[s]

[v]

[b]

[z]

[f]

[k]

[d]

Name the soundsНазовите пары по глухости/звонкости  [t]-[d]; [p]-[b]; [k]-[g]; [s]-[z]; [f]-[v].[t][g][p][s][v][b][z][f][k][d]

Слайд 6Name the animals

Name the animals

Слайд 7Назови рифму
Rat
Frog
Fair
Doll
Hare
Trip
House
Boy
Crew
Cat
Dog
Hair
Ball
Bear
Skip
Mouse
Toy
Blue

Назови рифмуRatFrogFairDollHareTripHouseBoyCrew CatDogHairBallBearSkipMouseToyBlue

Слайд 8Упражнение 1 стр.81
1
2
3

Упражнение 1 стр.81123

Слайд 9Упражнение 1 стр.81
I am a cat. I have got a box.

I have got a pen. I have got a green pencil box. I have got a yellow textbook. I have got a blue workbook.

I have got a friend. My friend is a frog. My friend is kind and merry. My friend lives in the river. The frog is small and green. My friend can play tennis.

Упражнение 1 стр.81I am a cat. I have got a box. I have got a pen. I

Слайд 10Упражнение 2 стр.81
1)Is the pig pink?
2)Is the frog big?
3)Can the dog

sing?
4)Has the cat got a hat?
5)Has the dog got a stick?

No, it can’t.
Yes, it is.
Yes, it has
No, it isn’t.
No, it hasn’t.

Упражнение 2 стр.811)Is the pig pink?2)Is the frog big?3)Can the dog sing?4)Has the cat got a hat?5)Has

Слайд 11Физминутка
One, one, one,
Little dog, run!
Two, two, two,
Cats see you.
Three, three,

three.
Birds in the tree.
Four, four, four,
Frogs on the floor.

Физминутка One, one, one,Little dog, run!Two, two, two,Cats see you.Three, three, three.Birds in the tree.Four, four, four,Frogs

Слайд 12Учим правило, стр.81
Профессор Рул приготовил для вас правило про необычные слова

английского языка. Это артикли. Артикль – это маленький ярлычок, который приклеивается к существительному и ставится перед ним. Если мы называем предмет или животное первый раз, то используется артикль a. Если слово-существительное уже упоминалось, то ставится определённый артикль the. Имена, клички животных употребляются без артиклей.
Учим правило, стр.81	Профессор Рул приготовил для вас правило про необычные слова английского языка. Это артикли. Артикль –

Слайд 13Упражнение 3 стр.82
I am a cat. I have got a hat.

The hat is red.
I am Tom. I have got a rabbit. I can skip with the rabbit.

1

2

Упражнение 3 стр.82I am a cat. I have got a hat. The hat is red.I am Tom.

Слайд 14Закрепление правила
I am Nick. I have got a dog. The dog

is brown. I can play with the dog.
Закрепление правилаI am Nick. I have got a dog. The dog is brown. I can play with

Слайд 15Закрепление правила
I am Kate. I have got a frog. The frog

is green. I can play with the frog.
Закрепление правила	I am Kate. I have got a frog. The frog is green. I can play with

Слайд 16Упражнение 4 стр.82
Pam has got a cat. The cat is grey.

Pam’s cat has got a hat. The hat isn’t bad. It is …. .
(red)
Jim has got a pig. The pig is pink. Jim’s pig has got a stick. The stick isn’t big. It is ….. .
(black)
Tom has got a frog. The frog is …… . Tom’s …… has got a …… . The …… isn’t big. It is ……
(green, frog, clock, yellow)

Упражнение 4 стр.82Pam has got a cat. The cat is grey. Pam’s cat has got a hat.

Слайд 17Упражнение 5 стр.82
Назови звуки: [h] [ð] [r]

[eɪ] [w] [g]
[h] - hat, has, hen
[ð] - with, the
[r] – frog, grey, rabbit, red
[eɪ] - grey
[w] – with, swim
[g] – frog, grey, got, big, pig, leg, bag
Упражнение 5 стр.82Назови звуки:	[h]    [ð]  [r]  [eɪ]   [w]

Слайд 18Новые слова
kind
good
stupid
angry
добрый
хороший
глупый
злой

Новые словаkindgoodstupidangry добрыйхорошийглупыйзлой

Слайд 19angry
kind
good
stupid
1
2
3
4

angrykindgoodstupid1234

Слайд 20Прочитай и найди героя
Malvina is kind.
Baba- Yaga is angry.
Little Red Riding

Hood is good.
Ivanushka is stupid.
Прочитай и найди герояMalvina is kind.Baba- Yaga is angry.Little Red Riding Hood is good.Ivanushka is stupid.

Слайд 21Упражнение 6 стр.83. Аудирование.
Tim: I think…I am sad.
Tom: I think you

are happy.
Tim: I think… I am bad.
Tom: I think you are good.
Tim: I think… I am angry.
Tom: I think you are kind.
Tim: I think… I am stupid.
Tom: I think you are smart.

пессимист

оптимист

Упражнение 6 стр.83. Аудирование.Tim: I think…I am sad.Tom: I think you are happy.Tim: I think… I am

Слайд 22Упражнение 7 стр.83. Диалог.
P1 (Tom): Are you sad?
P2: (Tim): Yes, I

am. I am sad.
P1: (Tom): Don’t be sad. Let’s play with the cat.
P2 (Tim): Let’s play!
Упражнение 7 стр.83. Диалог.P1 (Tom): Are you sad?P2: (Tim): Yes, I am. I am sad.P1: (Tom): Don’t

Слайд 23Рабочая тетрадь, стр.49
Выполни письменно упражнения 1-2

Рабочая тетрадь, стр.49	Выполни письменно упражнения 1-2

Слайд 24Homework
Exercise №3 p. 49
(workbook)
Exercise №4 p.82
(student’s book)
Правило, p.

81
(student’s book)
Homework Exercise №3 p. 49 (workbook)Exercise №4 p.82 (student’s book)Правило, p. 81(student’s book)

Слайд 25Релаксация
На этом уроке я узнал……………
На этом уроке я научился……….
Мне запомнилось………….
Этот

урок мне…………

РелаксацияНа этом уроке я узнал…………… На этом уроке я научился……….Мне запомнилось………….Этот урок мне…………

Слайд 26Thank you for your work!
Do you like our lesson?
That’s all for

today’s lesson.
You may collect your things.
Will you stand up, please?
Don’t run in school,
Always walk.
Listen to the teacher,
Please, don’t talk.

Thank you for your work!Do you like our lesson?That’s all for today’s lesson.You may collect your things.Will

Что такое shareslide.ru?

Это сайт презентаций, где можно хранить и обмениваться своими презентациями, докладами, проектами, шаблонами в формате PowerPoint с другими пользователями. Мы помогаем школьникам, студентам, учителям, преподавателям хранить и обмениваться учебными материалами.


Для правообладателей

Яндекс.Метрика

Обратная связь

Email: Нажмите что бы посмотреть