Презентация, доклад по английскому языку Planning my time. The Past Continuous, 6 grade. Учебник: English, авторы: Аяпова Т., Абильдаева З..

Содержание

Общие цели: Учащиеся усвоят лексику и грамматические структуры на основе употребления в речи временной формы The Past Continuous. Будут учиться составлять предложения в утвердительной, вопросительной и отрицательной формах. Будут учиться давать краткие ответы на вопросы (Yes,

Слайд 1Planning my time. The Past Continuous.
For 6th grade

By Gussenova Z.V.
Planning my time.  The Past Continuous. For 6th grade

Слайд 2Общие цели:
Учащиеся усвоят лексику и грамматические структуры на основе употребления

в речи временной формы The Past Continuous. Будут учиться составлять предложения в утвердительной, вопросительной и отрицательной формах. Будут учиться давать краткие ответы на вопросы (Yes, I was. No, I wasn’t). Повторят спряжение глагола to be (was/were) , названия дней недели, количественные числительные, значение временного предлога at. Будут развивать навыки критического мышления, самооценивания и взаимооценивания, вести диалог по теме, умение работать в сотрудничестве.
Общие цели: Учащиеся усвоят лексику и грамматические структуры на основе употребления в речи временной формы The Past

Слайд 3Ожидаемые результаты:
Учащиеся будут знать правило образования The Past Continuous, будут

уметь образовывать утвердительную, вопросительную и отрицательную формы The Past Continuous, научаться давать краткие ответы на вопросы, повысят словарный запас слов, отработают навыки произношения этих слов, приобретут навыки работы в индивидуальной, парной и групповой формах. Овладеют навыками взаимооценивания и самооценивания, работы в сотрудничестве.
Ожидаемые результаты: Учащиеся будут знать правило образования The Past Continuous, будут уметь образовывать утвердительную, вопросительную и отрицательную

Слайд 4Good morning, children!

Let’s begin our lesson.

Good morning, children!Let’s begin our lesson.

Слайд 5 Разминка «Цыплята»
T: Move and dance with me.

Разминка «Цыплята»  T: Move and dance with me.

Слайд 6Let’s divide into groups:
1st group “Active”
2nd group “Positive”
3rd group “Progressive”

T: Read

and discuss the rule of working in the groups. You should follow them at the lesson.
Let’s divide into groups: 1st group “Active”2nd group “Positive”3rd group “Progressive”T: Read and discuss the rule of

Слайд 7Crossword Task: Find the words in the crossword, circle them, and name

the theme of our lesson.

LKJHGPLANNINGBVCKJ
ERZDFAJKMYLKJHGFDS
POIUYTGHJKLJHUTIMEU
HJKTHEKLLKJHGFDSAO
MNBVCXZPASTNBVCM
BCCONTINUOUSPOUYTK

Crossword Task: Find the words in the crossword,  circle them, and name the theme of our

Слайд 8Key to the crossword
LKJHGPLANNINGBVCKJ
ERZDFAJKMYLKJHGFDS
POIUYTGHJKLJHUTIMEU
HJKTHEKLLKJHGFDSAO
MNBVCXZPASTNBVCM
BCCONTINUOUSPOUYTK

Key to the crosswordLKJHGPLANNINGBVCKJERZDFAJKMYLKJHGFDSPOIUYTGHJKLJHUTIMEUHJKTHEKLLKJHGFDSAOMNBVCXZPASTNBVCMBCCONTINUOUSPOUYTK

Слайд 9Friday.
January 30th , 2014.
Planning my time.
The Past Continuous.

Friday.January 30th , 2014.Planning my time.The Past Continuous.

Слайд 10Warm up. Work in groups

Приём критического мышления «Круги по воде»
C
O
N
T
I
N
U
O
U
S

Warm up.  Work in groupsПриём критического мышления «Круги по воде»CONTINUOUS

Слайд 11Бортовой журнал
I know

Я знаю

I knew
Я узнал

Бортовой журнал    I know    Я знаю     I

Слайд 12Vocabulary
To write a letter
To play computer games
To have lunch
To have breakfast


To rain
To read a book
To watch TV
To play tennis
To ride a bike
To do one’s homework



Time
At 5 o’clock
At 6 last Sunday
The days of the week
Numerals –
From 5 to 6 on Sunday.
From 12 till 2 yesterday

VocabularyTo write a letterTo play computer gamesTo have lunchTo have breakfast To rain To read a book

Слайд 13T: Complete the table with was/were.
I _____

We ____
You _____ You ____
He _____ They ____
She ______
It ______
T: Complete the table with  was/were.I _____      We ____ You _____

Слайд 14To be in the past
I was

We were
You were You were
He was They were
She was
It was
To be in the past  I  was      We were You

Слайд 15
Video «The Past Continuous»



Dialogue
T: What were you doing at 2 o’clock

yesterday?
S: I was riding a bike.
Video «The Past Continuous»DialogueT: What were you doing at 2 o’clock yesterday?S: I was riding a bike.

Слайд 17I was …….
You were…..
She was……
We were …..

I was …….You were…..She was……We were …..

Слайд 18 Practice
Work in groups
Task for the 1st group: make general questions (interrogative)


Example:
-Was he reading a book at 5 o’clock?
Ex.1, page 99
Task for the 2nd group: make negative sentences.
Example:
He wasn’t reading a book at 5 o’clock?
Ex.2, page 99
Task for the 3rd group:
Answer the questions, give the shorts answer.
Example:
-Was he reading a book at 5 o’clock? Yes, he was.
Презентация работ.
Учитель и дети оценивают устно словами.
Комментируют ошибки.
Practice Work in groupsTask for the 1st group: make general questions (interrogative) Example: -Was he reading

Слайд 19Work in pairs.
Ex.5, page 100
Example:
-What were you doing at 10

o’clock yesterday?
-I was doing my homework.
Work in pairs. Ex.5, page 100Example: -What were you doing at 10 o’clock yesterday? -I was doing

Слайд 20Динамическая пауза
Video “Dance again”

Динамическая пауза Video “Dance again”

Слайд 21 Game “Change your place”

-What were you doing at 5 o’clock

yesterday?
-I was playing computer games.


Game “Change your place”  -What were you doing at 5 o’clock yesterday? -I was

Слайд 22Рефлексия Production
Test
1. He ____riding a bike TV at 6 o’clock yesterday.
2.

______ she watching TV at 9 o’clock yesterday?
3. No, she _____.
4. Colin ______ not playing tennis.
5. I _____ writing a letter.
6. Alima and Sultan _______having lunch.
7. _____you having breakfast?
8. Yes, I ______.

Test
1. He ____riding a bike TV at 6 o’clock yesterday.
2. ______ she watching TV at 9 o’clock yesterday?
3. No, she _____.
4. Colin ______ not playing tennis.
5. I _____ writing a letter.
6. Alima and Sultan _______having lunch.
7. _____you having breakfast?
8. Yes, I ______.

Рефлексия  ProductionTest1. He ____riding a bike TV at 6 o’clock yesterday.2. ______ she watching TV at

Слайд 23Взаимооценивание

Комментирование ошибок.

Взаимооценивание Комментирование ошибок.

Слайд 24Key to the test.
Test
1. He was riding a bike TV at

6 o’clock yesterday.
2. Was she watching TV at 9 o’clock yesterday?
3. No, she was.
4. Colin was not playing tennis.
5. I was writing a letter.
6. Alima and Sultan were having lunch.
7. Were you having breakfast?
8. Yes, I was.
Key to the test.Test1. He was riding a bike TV at 6 o’clock yesterday.2. Was she watching

Слайд 25Шкала перевода баллов в оценки:

8 баллов –

«5»
6- 8 баллов – «4»
5 баллов – «3»
1- 4 баллов – «2»
Шкала перевода баллов в оценки:   8   баллов – «5» 6- 8 баллов –

Слайд 26Homework.
Read the Grammar Reference on the page 182.
Write a story

about yourself
“What were you doing yesterday?”, use The Past Continuous Tense.
Homework. Read the Grammar Reference on the page 182.Write a story about yourself   “What were

Слайд 27Рефлексия по проведённому уроку
Учащиеся на бумаге изображают свою ладонь.

И на каждом пальце пишут, что узнали на уроке? Понравился ли им урок?
Do you like our lesson?
Рефлексия по проведённому урокуУчащиеся на бумаге изображают свою ладонь.   И на каждом пальце пишут, что

Что такое shareslide.ru?

Это сайт презентаций, где можно хранить и обмениваться своими презентациями, докладами, проектами, шаблонами в формате PowerPoint с другими пользователями. Мы помогаем школьникам, студентам, учителям, преподавателям хранить и обмениваться учебными материалами.


Для правообладателей

Яндекс.Метрика

Обратная связь

Email: Нажмите что бы посмотреть