Задачи урока:
Образовательные:
- формирование лексических умений и навыков в устной речи (умение рассказывать о действиях животных в Present Continuous Tense)
- учить образованию предложений в Present Continuous Tense;
- учить задавать вопросы в Present Continuous Tense;
- учиться взаимоконтролю.
Развивающие:
- продолжать развивать умение общаться на иностранном языке;
- строить высказывания по образцу и самостоятельно.
Воспитательные:
- создать условия для привития уважения к своему речевому партнеру;
- способствовать доброжелательному отношению к животным.
I hope you are in a good mood, so let’s start our lesson. Today we will study and summarize the knowledge on topic Present continuous tense.
Лексическая зарядка.
-And now, will you look at these words. Work in pairs or groups of three. Name two things that:
-are yellow.
-are found in a kitchen.
-can move very quickly.
-taste nice.
Monkey eats bananas every day.
Monkey is eating banana now.
We use the Present Continuous:
to talk about actions and situations in progress now;
to talk about actions and situations in progress around now
Walk-walking
Wait-waiting
Open-opening
Lie-lying
Die-dying
Write-writing
Drive-driving
Ex. 2, p. 60 student’s book - Read and put the sentences in the right order.
Keys:
1. I am swimming.
2. Mr. and Mrs. Green are watching TV.
3. They are making a cake.
4. My friend is running to school.
5. We are going to the cinema.
6. My brother is listening to the radio.
Keys:
1. Mike is cleaning the windows,.
2. He is reading a book.
3. They are playing with their dolls .
4. They are having breakfast .
5. My little brother is riding a bicycle .
6. My mother is making a cake .
6. Выставление оценок
Это сайт презентаций, где можно хранить и обмениваться своими презентациями, докладами, проектами, шаблонами в формате PowerPoint с другими пользователями. Мы помогаем школьникам, студентам, учителям, преподавателям хранить и обмениваться учебными материалами.
Email: Нажмите что бы посмотреть