Слайд 1Лишманова Надежда Викторовна
учитель английского языка
МО, г. Чехов МБОУ СШ №10
Food
Слайд 2Цели:
1. Образовательная: развитие навыков говорения,
чтения, письма по теме "FOOD”.
2. Развивающая:
развитие мотивации к изучению иностранного языка, навыка языковой догадки, интеллекта, памяти, совершенствования внимания.
3. Воспитательная: воспитание толерантности к обычаям и традициям страны изучаемого языка на основе повторения и закрепления лексики по теме "FOOD“.
4. Практическая: развитие языковой компетенции
Задачи:
1. Обобщить пройденный лексический материал.
2. Повторить грамматический материал (some/any, much/many, a lot of).
3. учить строить связное высказывание на английском языке на уровне предложений и диалогов.
Слайд 3Correct the mistakes.
1.I’d like some banana, please.
2.I’m thirsty. I’d like
a water.
3.I’d like some sugars in my tea.
4.How many honey do you need?
5. Could I have a butter, please?
6. How many wine is there in the fridge?
7. How much oranges do we need?
8. There is any milk in the fridge.
9. Could I have a carton of crisps, please?
10. How much eggs do we need for the cake?
Слайд 4Complete the table with words from the list.
Banana, coffee, ham, milk,
onion, orange, pear, sausage, tea, Coke, cherry, carrot, chicken, grapes, cabbage, roast turkey, juice, lemon, garlic
Fruit (berries):
Vegetables:
Meat:
Drinks:
Слайд 5Complete the table with words from the list.
Banana, coffee, ham, milk,
onion, orange, pear, sausage, tea, Coke, cherry, carrot, chicken, grapes, cabbage, roast turkey, juice, lemon, garlic
Fruit: banana, orange, pear, cherry, grapes, lemon
Vegetables: onion, carrot, cabbage, garlic
Meat: ham, sausage, chicken, roast turkey
Drinks: coffee, milk, tea, Coke, juice
Слайд 6Mrs Hardy is in the supermarket. Look at her shopping list
and complete it with these words.
Bottles, cartons, kilos, loaves, packets, slices
Shopping list
2 ____________ of wine
3____________ of potatoes
2 ____________of milk
12 ___________of salami
2 ___________ of bread
4 ___________of flour
Слайд 7Choose the correct words to complete this dialogue between Mrs Hardy
and a supermarket assistant.
some/any, is/are, much/many
H: I’d like 1)………. bread. Please.
A: Certainly. How 2)………would you like?
H: Two loaves, please. 3)………. there ……….. eggs?
A: Of course. How ………..do you want?
H: Six, please.
Слайд 8Translate.
1. Хочу пить. Дайте мне, пожалуйста, стакан воды.
2. Как много яиц
вам нужно для этого пирога?
3. Вы бы хотели что-нибудь попить?
4. Как много пакетов молока нам нужно купить?
5. В холодильнике есть немного молока.
6. Я голоден. Я хотел бы большой чизбургер._
7. Принесите, пожалуйста, немного винограда и вишни.
8. Приятного аппетита. – Спасибо.
9. Я обычно устраиваю праздник в день рождения.
10. Ты хотела бы поесть супа?
Слайд 9Find the word.
1. a foal_________of bread
2. a rtonac_______of milk
3. a oxb________of
chocolates
4. a lbwo_________of soup
5. a sagsl _________ of water
6. a raj____________ of jam
7. a tbotel__________of olive oil
Слайд 10Use the prompts to complete the exchanges.
Can I take your order?
How
about pizza?
There is some.
Enjoy your meal.
That would be nice!
1. A: Would you like a glass of milk?
B:_________________________
2. A: _________________________
B: I’d like a cheese sandwich, please.
3. A:____________________________
B: I don’t think so.
4. A:_____________________________
B: Thank you.
5. A: Is there any orange juice?
B:______________________________
Слайд 11Form sentences.
1. eat/in the morning./porridge/I
2. She/milk./with/coffee/drink/does not
3. hamburgers/They/with/like/cheese.
4. We/eat/for breakfast./do not/pizza/salad/fish/or
5.
for supper./would/I/orange/like/juice
6. are/tea/drinking/They/and/cake./a/nice/eating/chocolate
7. does not/Lizzy/mineral/drink/water.
Слайд 12Выводы
1. Мы обобщили изученный лексический материал по теме «Еда».
2. Повторили неопределённые
местоимения some/any, much/many, a lot of.
3. Учились строить связное высказывание на английском языке на уровне предложений и диалогов.