Презентация, доклад по английскому языку на тему Weather forecast

Содержание

Plan for a lesson:1) Revise the words about “the weather”2) Watch and listen to “the world weather forecast”3) Make up dialogues

Слайд 1Weather forecast
[ˈfɔːkɑːst]

Weather forecast[ˈfɔːkɑːst]

Слайд 2Plan for a lesson:
1) Revise the words about “the weather”
2) Watch

and listen to “the world weather forecast”
3) Make up dialogues
Plan for a lesson:1) Revise the words about “the weather”2) Watch and listen to “the world weather

Слайд 3Warming up

Warming up

Слайд 4spring
autumn
winter
summer
March
April
May
September
October
November
December
January
February
June
July
August

springautumnwintersummerMarchAprilMaySeptemberOctoberNovemberDecemberJanuaryFebruaryJuneJulyAugust

Слайд 20The answers
0-1 – “5”
1-2 – “4”
3 – “3”
More than 3 –

“2”

Marks

The answers0-1 – “5”1-2 – “4”3 – “3”More than 3 – “2”Marks

Слайд 21If you're happy clap your hands.  If you're angry stomp your feet.  If

you're scared say, "Oh no!"  If you're sleepy take a nap.

The lyrics

If you're happy clap your hands.  If you're angry stomp your feet.  If you're scared say,

Слайд 23The United Kingdom of Great Britain
England [ˈɪŋɡlənd]
Scotland [ˈskɒtlənd]
Wales [weɪlz]
Northern Ireland

[ˈnɔːθən ˈʌɪələnd]

The United Kingdom of Great BritainEngland [ˈɪŋɡlənd] Scotland [ˈskɒtlənd]Wales [weɪlz]Northern Ireland [ˈnɔːθən ˈʌɪələnd]

Слайд 24Dialogue
A: Hi, Tanya! Where are you?
B: I am in Belfast.
A: What’s

the weather like in Belfast today?
B: It’s awful. It rains all the time.
DialogueA: Hi, Tanya! Where are you?B: I am in Belfast.A: What’s the weather like in Belfast today?B:

Слайд 25Критерии оценивания от «5-1»
На оценку «5» выступающие не должны читать, а

рассказывать.


Речь должна быть отчетливой и громкой, чтобы весь класс мог понять, о чем вы говорите.
Критерии оценивания от «5-1»На оценку «5» выступающие не должны читать, а рассказывать.Речь должна быть отчетливой и громкой,

Слайд 26Критерии оценивания от «5-1»
На оценку «5» выступающие не должны читать, а

рассказывать.


Речь должна быть отчетливой и громкой, чтобы весь класс мог понять, о чем вы говорите.
Критерии оценивания от «5-1»На оценку «5» выступающие не должны читать, а рассказывать.Речь должна быть отчетливой и громкой,

Слайд 27Критерии оценивания от «5-1»
На оценку «5» выступающие не должны читать, а

рассказывать.


Речь должна быть отчетливой и громкой, чтобы весь класс мог понять, о чем вы говорите.
Критерии оценивания от «5-1»На оценку «5» выступающие не должны читать, а рассказывать.Речь должна быть отчетливой и громкой,

Слайд 28Clothes
[kləʊ(ð)z]  

Clothes [kləʊ(ð)z]  

Слайд 29Blouse
  [ˈblaʊz]  
High heels
[haɪ hiːlz]
Обувь на высоком каблуке

Blouse  [ˈblaʊz]  High heels[haɪ hiːlz]Обувь на высоком каблуке

Слайд 30Skirt
[skəːt]  
Trainers
 [ˈtreɪnəz]

Skirt [skəːt]   Trainers [ˈtreɪnəz]

Слайд 31Socks
[ˈsɒks]
Shorts
[ʃɔːts]

Socks[ˈsɒks]Shorts[ʃɔːts]

Слайд 32T-shirt
  [ˈtiːʃəːt]
Cap
[kæp]

T-shirt  [ˈtiːʃəːt]Cap[kæp]

Слайд 33Boots
[buːts] 
Trousers
 [ˈtraʊzəz]

Boots [buːts]  Trousers [ˈtraʊzəz]

Слайд 35Is this a blouse or a skirt?

Is this a blouse or a skirt?

Слайд 36Are these high heels or trainers?

Are these high heels or trainers?

Слайд 37Is this a T-shirt or a skirt?

Is this a T-shirt or a skirt?

Слайд 38Are these shorts or trousers?

Are these shorts or trousers?

Слайд 39What’s this?

What’s this?

Слайд 40What are these?

What are these?

Слайд 41What’s this?

What’s this?

Слайд 42What’s this?

What’s this?

Слайд 43What’s this?

What’s this?

Слайд 44Jacket
[ˈdʒækɪt] 
Gloves
[ɡlʌvz]

Jacket[ˈdʒækɪt] Gloves[ɡlʌvz]

Слайд 45Scarf
[skɑːf]
Shoes
[ʃuːz]

Scarf[skɑːf]Shoes[ʃuːz]

Слайд 46Coat
[ˈkəʊt]
Umbrella
[ʌmˈbrɛlə]

Coat[ˈkəʊt]Umbrella[ʌmˈbrɛlə]

Слайд 47Shirt
[ʃəːt]
Tie
[taɪ] 

Shirt[ʃəːt]Tie [taɪ] 

Слайд 48Raincoat
[ˈreɪnkəʊt] 
Jumper
[ˈdʒʌmpə]

Raincoat[ˈreɪnkəʊt] Jumper[ˈdʒʌmpə]

Слайд 49Bag
[bæɡ]

Suit
 [ sjuːt ]

Bag[bæɡ]Suit  [ sjuːt ]

Слайд 50Dress
[dres]
Hat
[hæt] 

Dress[dres]Hat[hæt] 

Слайд 51Match the words
Dress
Jumper
Gloves
Scarf
Shoes
Bag
Сумка
Туфли
Платье
Шарф
Перчатки
Джемпер

Match the wordsDressJumperGlovesScarfShoesBagСумкаТуфлиПлатье ШарфПерчаткиДжемпер

Слайд 52Umbrella
Shirt
Tie
Coat
Raincoat
Suit
Hat
Jacket

Куртка
Галстук
Пальто
Дождевик
Рубашка
Шляпа/шапка
Зонтик
Костюм

UmbrellaShirtTieCoatRaincoatSuitHatJacketКурткаГалстукПальтоДождевикРубашкаШляпа/шапкаЗонтикКостюм

Слайд 53Is this a jacket or a shirt?

Is this a jacket or a shirt?

Слайд 54Is this a scarf or gloves?

Is this a scarf or gloves?

Слайд 55Is this a suit or a raincoat?

Is this a suit or a raincoat?

Слайд 56Is this a bag or a hat?

Is this a bag or a hat?

Слайд 57Is this an umbrella or a tie?

Is this an umbrella or a tie?

Слайд 58What’s this?

What’s this?

Слайд 59What’s this?

What’s this?

Слайд 60What’s this?

What’s this?

Слайд 63Cold weather
Warm weather
Coat
Scarf
Boots
Jacket
Socks
T-shirt
Shirt
Blouse
Shorts
Gloves
Raincoat
Jumper
Boots
Cap
Trainers
Skirt
Dress
Shoes
-I usually wear …….when the weather is

cold/warm.

-What do you usually wear when the weather is cold/warm?

Cold weatherWarm weatherCoatScarfBootsJacketSocksT-shirtShirtBlouseShortsGlovesRaincoatJumperBoots CapTrainersSkirtDressShoes -I usually wear …….when the weather is cold/warm.-What do you usually wear when

Слайд 641) Long







a) Loose [luːs]



2) Tight [tʌɪt]
3) Heavy [ˈhevi]
b) Short
c) Light

[lʌɪt]
1) Longa) Loose [luːs]2) Tight [tʌɪt]3) Heavy [ˈhevi]b) Short c) Light [lʌɪt]

Слайд 65Example: Angela is wearing a long skirt and a blouse. She

is wearing high heels.
Billy is wearing……
Oliver is wearing…..
Max is wearing…..
I am wearing….

Example: Angela is wearing a long skirt and a blouse. She is wearing high heels.Billy is wearing……Oliver

Что такое shareslide.ru?

Это сайт презентаций, где можно хранить и обмениваться своими презентациями, докладами, проектами, шаблонами в формате PowerPoint с другими пользователями. Мы помогаем школьникам, студентам, учителям, преподавателям хранить и обмениваться учебными материалами.


Для правообладателей

Яндекс.Метрика

Обратная связь

Email: Нажмите что бы посмотреть