Презентация, доклад по английскому языку на тему Подготовка к устной части ЕГЭ

Содержание

Учащиеся запоминают:10% того, что читают26% того, что слышат30% того, что видят50% того, что видят и слышат70% того, что обсуждают с другими80% того, что основано на личном опыте90% того, что проговаривают в то время, как делают95% того,

Слайд 1Устная часть ЕГЭ
Егорова Майя Анатольевна, учитель МАОУ «Гимназия №1»

Устная часть ЕГЭЕгорова Майя Анатольевна, учитель МАОУ «Гимназия №1»

Слайд 2Учащиеся запоминают:
10% того, что читают
26% того, что слышат
30% того, что видят
50%

того, что видят и слышат
70% того, что обсуждают с другими
80% того, что основано на личном опыте
90% того, что проговаривают в то время, как делают
95% того, чему они обучают сами
Учащиеся запоминают:10% того, что читают26% того, что слышат30% того, что видят50% того, что видят и слышат70% того,

Слайд 3Изменения в устной части ЕГЭ 2016 г. www.fipi.ru
Компьютеризированный экзамен
Чтение текста вслух
Вопросы на

основе ключевых слов
Описание фотографии на основе плана
Сравнение фотографий на основе плана

Изменения в устной части ЕГЭ 2016 г. www.fipi.ru Компьютеризированный экзаменЧтение текста вслухВопросы на основе ключевых словОписание фотографии

Слайд 4Изменения в устной части ЕГЭ
Задание 3
-why you took the photo
ИЗМЕНЕНО НА
-why

you keep the photo in your album
Изменения в устной части ЕГЭЗадание 3-why you took the photoИЗМЕНЕНО НА-why you keep the photo in your

Слайд 9Основные рекомендации по чтению
1. Правильно произносить звуки в словах, не допуская

искажения смысла слова:
[θ]-[s]- think – sink [w]- [v]-wet-vet
[ɔ:]- [ɜ:]- walk – work [iː]-[ɪ]- heat – hit
2. Правильно произносить все звуки, особенно [ð], [θ], [w], [ŋ], [ɜː];
3.Владеть правилами чтения и исключениями из правил;

Основные рекомендации по чтению1. Правильно произносить звуки в словах, не допуская искажения смысла слова:	[θ]-[s]- think – sink

Слайд 104. Не оглушать конечные звонкие согласные:
place-plays
5. Правильно ставить ударение в многосложных

словах:
alive energy
6. Произносить связующее [r].

4. Не оглушать конечные звонкие согласные:	place-plays5. Правильно ставить ударение в многосложных словах:	alive	energy6. Произносить связующее [r].

Слайд 11Типичные ошибки при чтении
Неправильное произнесение звуков

Неправильное чтение слов в которых буквы

пишутся, но не читаются:muscles, castle, climb…

Неправильное произношение звуков, которые меняют смысл слов: heat-hid, foot-food, played-plate…
Типичные ошибки при чтении Неправильное произнесение звуковНеправильное чтение слов в которых буквы пишутся, но не читаются:muscles, castle,

Слайд 12Неправильное деление простых и сложных предложений на смысловые синтагмы

Неправильное чтение синтагм

с перечислением

Неправильное деление простых и сложных предложений на смысловые синтагмыНеправильное чтение синтагм с перечислением

Слайд 13Упражнения для подготовки к чтению

Аа
Pale, take, table, sale, made, plate, behave
Bat, mad, apple, cattle, bad, fat, sad, battle
Arm, alarm, dark, hard, card, artist, farm, harm
Bare, care, dare, fare, hare, prepare, square
Yy
Bye, fly, dye, deny, rely, supply, type, typist
Myth, crystal, rhythm, symbol, system
Tyre, lyre,pyre
Упражнения для подготовки к чтению

Слайд 14

Oo
Go, no, rose, stone, phone, noble, joke, hole
Not, rock, cock, long, God, dog, fond, fog, nod
Or, forty, horse, morning, orchard, corner, sport
Shore, bore, more, before, adore, ignore, wore
Uu
Blue, use, amuse, accuse, tulip, duke, student
But, rub, fun, public, rubbish, suffer, hunt
Burn, burst, church, fur, curl, Thursday,purpose
Pure, cure, secure, sure, obscure

Слайд 15

Ee
He, these, even, compete, Egypt, recently, be
Pet, met, men, chess, intend, egg, bed, festival
Her, serve, perfect, permanent, service
Here, severe, sincere, interfere, sphere, atmosphere
Ii
Ice, pine, five, rise, drive, slice, ride, pile
Big, kiss, win, is, picnicker, prince, insect
Girl, shirt, birch, bird, dirty, third, sir, circle
Fire, tired, admire, desire, retire, inspire, wire


Слайд 16You don’t see many birds in winter. Most have left your

area. Those that stay are not as active as they were in summer. Activity uses energy that is needed to keep warm.
 

You don’t see many birds in winter. Most have left your area. Those that stay are not

Слайд 17So one way is to shiver. When your body needs heat,

the muscles tighten and loosen quickly. They become active. Just as you shiver to keep warm, so do birds.

So one way is to shiver. When your body needs heat, the muscles tighten and loosen quickly.

Слайд 18The worst problems for birds in winter are getting enough heat

and holding on to the heat once it is made. These are problems for all birds. But it is especially true for very small ones.

The worst problems for birds in winter are getting enough heat and holding on to the heat

Слайд 19They cannot find enough food. The weather stays so cold for

so long that they cannot eat enough to keep alive. But birds have many ways of fighting the cold.

They cannot find enough food. The weather stays so cold for so long that they cannot eat

Слайд 20You shiver to keep warm. The heat that you make is

made mostly in your muscles. The muscles make more heat when they are active. So one way of keeping warm is to move about, use your muscles
You shiver to keep warm. The heat that you make is made mostly in your muscles. The

Слайд 22Работа с вопросами
. Запрос информации в соответствии с коммуникативной установкой
знание

слов, понимание того, о чем надо спросить
2. Правильная грамматическая форма прямого вопроса
тип вопроса;
порядок слов в вопросе;
форма глагола в нужной видовременной форме и залоге;

Работа с вопросами. Запрос информации в соответствии с коммуникативной установкой знание слов, понимание того, о чем надо

Слайд 233. Языковые средства оформления вопроса
разнообразная лексика, соответствующая предлагаемой ситуации;
интонация, соответствующая выбранному

типу вопроса.
4. Время, отведенное на выполнение задания
1.5 минуты на подготовку
20 секунд, чтобы задать вопрос

3. Языковые средства оформления вопросаразнообразная лексика, соответствующая предлагаемой ситуации;интонация, соответствующая выбранному типу вопроса. 4. Время, отведенное на

Слайд 24Типы упражнений
1. Ask general questions
Carol went to work in spite of

feeling ill.
You can improve your English by reading more.
She needs to work without people disturbing her.
The man was suspected of being a spy.
Ann and Paul are getting married next month.
Kate has been invited to the party.

Типы упражнений1. Ask general questionsCarol went to work in spite of feeling ill.You can improve your English

Слайд 25Correct the sentences that are wrong
Did they told him not to

say anything?
Are the nurses take care of the patient well?
Are they blaming Martin for the accident?
Do she will ask the porter to carry her suitcase?
Has John invite Jane to his birthday party?
Does she have to wear a safety helmet when she rides her bike?
Correct the sentences that are wrongDid they told him not to say anything?Are the nurses take care

Слайд 26Transform the sentences into alternative questions
Children usually like to eat sweet

things.
She missed the party.
He intends to go back to college in August.
They have already bought a lot of food.
Susan goes to the same café every evening.
He had difficulty in completing the course.
They can go on a holiday.

Transform the sentences into alternative questionsChildren usually like to eat sweet things.She missed the party.He intends to

Слайд 28You are considering visiting the music festival and now you are

calling to find more information. In 1.5 minutes you are to ask five direct questions to find out the following:   1) date of the beginning 2) participants/headliners 3) accommodation 4) price 5) discounts for students
You are considering visiting the music festival and now you are calling to find more information. In

Слайд 30Задание 3
In your talk remember to speak about:
when you took the

photo
what/who is in the photo
what is happening
why you took the photo(why you keep the photo in your album)
why you decided to show the picture to your friend

Задание 3In your talk remember to speak about:when you took the photowhat/who is in the photowhat is

Слайд 31Why did you take the photo?
I took this photo
-to memorize one

of the best days of my holidays
-to show it to my parents who were not with me that day
-to show proof that I indeed saw (the place or object) in person
-to capture the exciting moment of /the remarkable scene of
-so that I can take a look at … whenever I want.

I took this photo because
I always take photos when I visit new places.
I like to shoot everything that interests me.
I like taking pictures of people who I am travelling with.
I like to take scenery pictures.
my friend asked me to photograph his/her in front of…

Why did you take the photo? I took this photo-to memorize one of the best days of

Слайд 32Why did you decide to show the photo to your friend?
I

decided to show the photo to my friend because
it is one of the best I took during my trip
It shows one of the most exciting moments of my trip
he/she has never seen …
I hope my photo will inspire him/her to…
unfortunately he/she couldn’t be with us on that day.
this photo seems to me quite eye-catching/enjoyable/positive and joyful.
he/she is also fond of taking pictures and I hope he/she will like this one.
I want to share my experience with him/her.
I decided to show the photo to my friend
to demonstrate how we entertained ourselves to the fullest.
to demonstrate how excited and thrilled we felt on that day.
to share my experience with him/her

Why did you decide to show the photo to your friend? I decided to show the photo

Слайд 33Подготовка к выполнению задания 3. Открытый банк заданий.

Подготовка к выполнению задания 3. Открытый банк заданий.

Слайд 36Подготовка к выполнению задания 4
Be ready to compare and contrast the

photos:
give a brief description of the photos (action, location)
say what the pictures have in common
say in what way the pictures are different
Say_____________you’d prefer
explain why

Подготовка к выполнению задания 4Be ready to compare and contrast the photos:give a brief description of the

Слайд 37In the first photo there is… who/that …..
The second photo shows

… who/that…
Both pictures have a few/a lot of things in common.
There are some differences between these two photos.
Personally, I’d prefer…
I enjoy… more than…

In the first photo there is… who/that …..The second photo shows … who/that…Both pictures have a few/a lot

Слайд 38-give a brief description of the photos (action, location) -say what the

pictures have in common -say in what way the pictures are different -say what kind of sport you’d prefer -explain why
-give a brief description of the photos (action, location) -say what the pictures have in common -say

Слайд 40give a brief description of the photos (action, location) -say what the

pictures have in common -say in what way the pictures are different -say what kind of activity you’d prefer -explain why
give a brief description of the photos (action, location) -say what the pictures have in common -say

Что такое shareslide.ru?

Это сайт презентаций, где можно хранить и обмениваться своими презентациями, докладами, проектами, шаблонами в формате PowerPoint с другими пользователями. Мы помогаем школьникам, студентам, учителям, преподавателям хранить и обмениваться учебными материалами.


Для правообладателей

Яндекс.Метрика

Обратная связь

Email: Нажмите что бы посмотреть