Презентация, доклад по английскому языку. 2 класс. УМК Биболетова М.З. Урок №48, тема: Личные местоимения.

Содержание

ПриветствиеGood morning, good morning! Good morning to you! Good morning, good morning! I’m glad to see you! Answer my questions: -Who is on duty today? - Who is absent today? - What day of the week

Слайд 1Урок №48 Тема: Личные местоимения
2 класс
УМК Биболетова М.З.
Презентацию подготовила
учитель английского

языка Кунц Т.Б.

I

She

You

It

He

They

We

You

Урок №48 Тема: Личные местоимения2 класс УМК Биболетова М.З.Презентацию подготовила учитель английского языка Кунц Т.Б.ISheYouItHeTheyWeYou

Слайд 2Приветствие
Good morning, good morning!
Good morning to you!
Good morning, good

morning!
I’m glad to see you!
Answer my questions:
-Who is on duty today?
- Who is absent today?
- What day of the week is it today?

ПриветствиеGood morning, good morning! Good morning to you! Good morning, good morning! I’m glad to see you!

Слайд 3Warming-up
Meet Peter. Peter, ask questions, please.
1. How

are you?
2. Are you merry?
3. Are you angry?
4. Have you got a friend?
5. Is your friend funny?
6. What is your friend’s name?
7. How old is your friend?

Peter

Warming-up	Meet Peter. Peter, ask questions, please.    1. How are you?2. Are you merry?3. Are

Слайд 4Фонетическая зарядка
Бежит водичка: [s], [s], [s] – swim, sing, skip.
Рычит собачка:

[r], [r], [r] – merry, run, angry.
Обезьянка вытряхивает пыль с диванчика:[d], [d], [d] – dog, duck, had.
Обезьянка вытряхивает пыль из коврика: [t], [t], [t] – Tricky, but, cat.
Обезьянка звонит в колокольчик: [m], [m], [m] – mum, jump, Tom.
Обезьянка потягивается: [p], [p], [p] – pig, pink, skip.
Обезьянка греет лапки: [h], [h], [h] – hello, have, has.

Фонетическая зарядкаБежит водичка: [s], [s], [s] – swim, sing, skip.Рычит собачка: [r], [r], [r] – merry, run,

Слайд 5Meet Mr Tongue
Mr Tongue: Repeat the sounds and the words after

me:
[ʤ] – Jill, Jim; [i:] – we, he;
[ɔ] – dog, clock; [eı] – they, name;
[æ] – cat, black; [aı] – kind, nine;
[ʌ] – jump, run; [ð] – mother, father.

Meet Mr Tongue	Mr Tongue: Repeat the sounds and the words after me:[ʤ] – Jill, Jim;		[i:] – we,

Слайд 6Read the words in transcription and translate them.
[hi:]
[ʃi:]
[wi:]
[ju:]
[ðeı]
[dʌk]
[blæk]
[ʤʌmp]
[dɔg]
[greı]
[meri]
[fʌni]
[red]
[braun]
[kæt]

Read the words in transcription and translate them.[hi:][ʃi:][wi:][ju:][ðeı][dʌk][blæk][ʤʌmp][dɔg][greı][meri][fʌni][red][braun][kæt]

Слайд 7Упражнение 4 стр.85
Назови слова, в которых есть эти звуки: [ɔ], [e],

[ks], [ʤ], [t], [ʌ], [ð].
[ɔ] – fox, box, dog, frog.
[e] – pen, pencil, hen, leg.
[ks] – fox, box.
[ʤ] – jump, Jim, Jill, Jane.
[t] - tiger, ten, not, hat.
[ʌ] – jump, run, duck.
[ð] – the, brother, father, mother.
Упражнение 4 стр.85	Назови слова, в которых есть эти звуки: [ɔ], [e], [ks], [ʤ], [t], [ʌ], [ð].[ɔ] –

Слайд 8Упражнение №1 стр.85. Аудирование.
He is a boy. His name is Jim.
She

is a girl. Her name is Jill.
They sing together every day.
They can speak English, read and play.

They sing songs every day.
They can speak English every day.
They can read every day.
They can play every day.

Jill

Jim

Упражнение №1 стр.85. Аудирование.He is a boy. His name is Jim.She is a girl. Her name is

Слайд 9Сегодня Мистер Рул решил рассказать нам о том, как называются новые

слова, которые мы часто используем в речи. Когда мы приветствуем друг друга, рассказываем о себе и своих друзьях, мы говорим I, you, he, she, it, we, they. Эти слова называются местоимения, и мы используем их вместо имён людей или названий
игрушек, животных.

Учим правило вместе с Mr Rule.

Сегодня Мистер Рул решил рассказать нам о том, как называются новые слова, которые мы часто используем в

Слайд 10Личные местоимения
Единственное число
I – я
You - ты
He - он
She - она
It

– он, она, оно

Множественное число

We – мы
You - вы
They - они

Личные местоименияЕдинственное числоI – яYou - тыHe - онShe - онаIt – он, она, оноМножественное числоWe –

Слайд 11Упражнение 2 стр.85
Замени выделенные слова на he, she, it, they.
He

is Jim. She is Jill. Jim has got a dog. The dog is black. Jill has got a cat. The cat is grey. The dog and the cat can jump.

Проверь себя:
He is Jim. She is Jill. He has got a dog. It is black. She has got a cat. It is grey. They can jump.

Упражнение 2 стр.85Замени выделенные слова на he, she, it, they. 	He is Jim. She is Jill. Jim

Слайд 12Игра «Другой вариант»
Children have got a pig
Nick cannot swim.
Helen is nice.
I

and my friend can dance.
The pen is not red.
The parrot can fly.
Jim and Jill are merry.
Has Ann got a friend?
Can crocodiles skip?

They have got a pig.
He cannot swim.
She is nice.
We can dance.
It is not red.
It can fly.
They are merry.
Has she got a friend?
Can they skip?

Игра «Другой вариант»Children have got a pigNick cannot swim.Helen is nice.I and my friend can dance.The pen

Слайд 13Напишите местоимения: he, she, it, we, they
Tim an I
Tim
Ann
Ann and I
Nick
Nick

and I
Sam
Sam and Ann
A cat
His cats

we
he
she
we
he
we
he
they
it
they

Напишите местоимения:  he, she, it, we, theyTim an ITimAnnAnn and INickNick and ISamSam and AnnA catHis

Слайд 14Физкультминутка
Hands up! Hands down!
Shake! Shake! Shake! Shake!
Stand up on the tiptoes!
Turn

around! Step aside!
Step left! Step right!
(Шаг влево! Шаг вправо!)
Bend left! Bend right!
ФизкультминуткаHands up! Hands down!Shake! Shake! Shake! Shake!Stand up on the tiptoes!Turn around! Step aside!Step left! Step right!(Шаг

Слайд 15a duck - утка

a duck - утка

Слайд 16Упражнение 5 стр.86
Прочитай предложения и соедини
картинку и предложение.
a.

She has got a funny grey duck.
b. The cat can jump. It is merry.
c. We have got two dogs. They can run.
d. Bob has got a funny black rabbit.
Проверь себя: a-4; b-3; c-2; d-1.
Упражнение 5 стр.86	Прочитай предложения и соедини   картинку и предложение.	a. She has got a funny grey

Слайд 17Опиши животное:
Образец: The duck is grey.

Опиши животное: Образец: The duck is grey.

Слайд 18Упражнение 7 стр.86
Записи кролика Мартина попали под дождь. Попробуй их прочитать.

Скажи, какие буквы исчезли.
Dogs can swim and run. But they can’t sing and skip. Cats can’t swim, but they can jump. Cockerels can sing.
Упражнение 7 стр.86	Записи кролика Мартина попали под дождь. Попробуй их прочитать. Скажи, какие буквы исчезли.	Dogs can swim

Слайд 19Карточка: составь слово из букв
u, m, p, j
g, o, d
g, f,

o, r
c, k, d, u
r, e, g, y
w, m, i, s
a, b, b, i,r, t


jump
dog
frog
duck
grey
swim
rabbit

Карточка: составь слово из буквu, m, p, jg, o, dg, f, o, rc, k, d, ur, e,

Слайд 20Let’s repeat the poem!
2
4
1
3

Let’s repeat the poem!2413

Слайд 21Let’s learn!
A hen went to town to buy a pen.
What? A hen

with a pen?
A pen for a hen?
Who ever saw a hen  with a pen?

Let’s learn!A hen went to town to buy a pen.What? A hen with a pen?A pen for a

Слайд 22Рабочая тетрадь, стр.51
Выполни упражнения 1-3

Рабочая тетрадь, стр.51Выполни упражнения 1-3

Слайд 23Оцени свою работу
- «Отлично»

- «Хорошо»

- «Так себе, но я исправлюсь»
Оцени свою работу    - «Отлично»    - «Хорошо»    -

Слайд 24Homework
Exercise №4 p. 51
(workbook)
Exercise №7 p.86
(student’s book)
Правило, p. 85
(student’s

book)

HomeworkExercise №4 p. 51 (workbook)Exercise №7 p.86 (student’s book)Правило, p. 85(student’s book)

Слайд 25Thank you for your work!
Don’t run in school,
Always walk.
Listen to the

teacher,
Please, don’t talk.
Thank you for your work!Don’t run in school,Always walk.Listen to the teacher,Please, don’t talk.

Что такое shareslide.ru?

Это сайт презентаций, где можно хранить и обмениваться своими презентациями, докладами, проектами, шаблонами в формате PowerPoint с другими пользователями. Мы помогаем школьникам, студентам, учителям, преподавателям хранить и обмениваться учебными материалами.


Для правообладателей

Яндекс.Метрика

Обратная связь

Email: Нажмите что бы посмотреть