Презентация, доклад к уроку английского языка в 5 классе (Master Chef)

Check your home taskVocabulary Ex.11 f 2 h 3 g 4 e 5 b 6 a 7

Слайд 1Оценочный лист
Д/з в общий балл не учитывается
За каждый устный ответ –

1 балл
От 17 до 19 баллов - отметка «5»
О 14 до 16 баллов – отметка «4»
Менее 15 баллов – отметка «3»

Отметка за урок:
Отметка учителя:

Оценочный листД/з в общий балл не учитываетсяЗа каждый устный ответ – 1 баллОт 17 до 19 баллов

Слайд 2Check your home task
Vocabulary


Ex.1
1 f 2 h 3 g 4 e 5 b 6 a 7 c 8 d

Ex.2
1 celebrate, 2 popular, 3 dessert, 4 lasts, 5 free,6 making, 7 sweet, 8 pie.

Ex.3
1 U, 2 C, 3 C, 4 C, 5 C, 6 U, 7 U, 8 U, 9 U,10 C.

Ex.4
1 some U, 2 some C, 3 an C, 4 some U, 5 a C, 6 some C, 7 an C, 8 a C.







Check your home taskVocabulary

Слайд 3Check Yourself
Максимальное количество баллов за домашнее задание - 34

Check YourselfМаксимальное количество баллов за домашнее задание - 34

Слайд 5What’s the difference?

What’s the difference?

Слайд 6Master chef – шеф повар

Master chef – шеф повар

Слайд 7Lesson goals
Talk about food and products with your classmates using pronouns

Lesson goalsTalk about food and products with your classmates using pronouns

Слайд 8Lesson plan
1. Повторение лексики по теме «Продукты»
2. Изучение грамматического материала (неопределенные

местоимения) и его закрепление
3. Работа с грамматическим материалом (исчисляемые и неисчисляемые существительные)
4. Подведение итогов урока
Lesson plan1. Повторение лексики по теме «Продукты»2. Изучение грамматического материала (неопределенные местоимения) и его закрепление3. Работа с

Слайд 10Containers
A carton of - пакет
A box of - коробка
A bowl of

– миска, тарелка
A glass of - стакан
A packet of – пакет, пачка
A bottle of- бутылка
ContainersA carton of - пакетA box of - коробкаA bowl of – миска, тарелкаA glass of -

Слайд 11Shopping list
Garlic
Chicken
Olive oil

Shopping listGarlicChickenOlive oil

Слайд 12 some

anyrascal episode 5


anyepisode 5

some

some      anyrascal episode 5

Слайд 13Check Yourself

Check Yourself

Слайд 14Exercise 6 Check Yourself
1. «How many oranges are there? » «Not_______.

»

many



2.«How _____________ rice is there?» «Not____________. »

much

much

3. «How _____________ potatoes are there? »
«Not ____________. »

many

many

4. «How _____________ biscuits are there? »
«Not ______________. »

many

many

5. «How _____________ milk is there? »
«Not ______________. »

much

much

6. «How _____________ apples are there? »
«Not ______________. »

many

many

Exercise 6  Check Yourself1. «How many oranges are there? » «Not_______. »many 2.«How _____________ rice is

Слайд 15Check Yourself

Check Yourself

Слайд 16Check Yourself
Ann: Hello, Mark! How about cooking pizza for dinner tonight?
Mark:

Hi, Ann! That sounds great! Have we got anything we need?
Ann: We’ve got some chocolate and tomatoes.
Mark: Have we got some cheese?
Ann: Yes, we have got cheese but there isn’t any fish.
Mark: Are there any eggs?
Ann: Yes there are some eggs but there isn’t many olive oil.
Mark: Ok, let’s make a shopping list.

Check YourselfAnn: Hello, Mark! How about cooking pizza for dinner tonight?Mark: Hi, Ann! That sounds great! Have

Слайд 17Check Yourself
- How about rice with fish for dinner tonight?
- ____________________________.

Have we got anything we need?
- ____________________________. We’ve got a lot of rice.
- Are there any onions?
- _______________________ but there aren’t any lemons.
-_____________________________________________________________.
- There is some but there isn’t any fish. There aren’t many carrots. I like carrots.
- OK. _________________________ I’ll go shopping.

That sounds great

Let’s look in the cupboards

There are a lot of onions

Is there any olive oil?

Let’s make a shopping list

Check Yourself- How about rice with fish for dinner tonight?- ____________________________. Have we got anything we need?-

Слайд 18Lesson goals
Lesson plan
Talk about food and products with your classmates using

pronouns

1. Повторение лексики по теме «Продукты»
2. Изучение грамматического материала (неопределенные местоимения) и его закрепление
3. Работа с грамматическим материалом (исчисляемые и неисчисляемые существительные)
4. Подведение итогов урока

Lesson goalsLesson planTalk about food and products with your classmates using pronouns1. Повторение лексики по теме «Продукты»2.

Слайд 19Home task
WB p. 60.
*SB упр. 7, 9 p. 99;

Home taskWB p. 60.*SB упр. 7, 9 p. 99;

Что такое shareslide.ru?

Это сайт презентаций, где можно хранить и обмениваться своими презентациями, докладами, проектами, шаблонами в формате PowerPoint с другими пользователями. Мы помогаем школьникам, студентам, учителям, преподавателям хранить и обмениваться учебными материалами.


Для правообладателей

Яндекс.Метрика

Обратная связь

Email: Нажмите что бы посмотреть