Презентация, доклад к уроку 4а Robots в 9 классе ( по УМК Spotlight)

ROBOTS

Слайд 1TECHNOLOGY
Module 4

TECHNOLOGYModule 4

Слайд 2ROBOTS

ROBOTS

Слайд 3Plan of our lesson
*LEARN words on topic;
READ the text “Where

are the Robots?”and understand the main information from it;
*LISTEN to report about space robot;
*TALK about the future of robots in modern world;
DO YOU AGREE TO WORK THIS WAY?
Plan of our lesson*LEARN words on topic; READ the text “Where are the Robots?”and understand the main

Слайд 5I’m a ROBOT
A ROBOT am I.
Computer for brains
And camera for eyes.
I’m

metal and wires,
Not muscle and skin.
I’ve no larynx* for talking ,
But a speaker built- in.

*Larynx- гортань

I’m a ROBOTA ROBOT am I.Computer for brainsAnd camera for eyes.I’m metal and wires,Not muscle and skin.I’ve

Слайд 6What can robots do?
Do the ironing
Cook dinner
Walk the dog
Climb stairs
Vacuum the

carpets

Mow the lawn

talk

run

think, make decisions

What can robots do?Do the ironingCook dinnerWalk the dogClimb stairsVacuum the carpetsMow the lawntalkrunthink, make decisions

Слайд 7What do robots possess/ show?
intelligence
reasoning
mobility
consciousness
creativity
accuracy

What do robots possess/ show?intelligencereasoningmobilityconsciousnesscreativityaccuracy

Слайд 8READING
EXERCISE 4 PAGE 58
Text “Where are the Robots?”

READINGEXERCISE 4 PAGE 58Text “Where are the Robots?”

Слайд 9Revising Grammar (Future Simple)
Translate the following sentences using Future Simple and

words of Lesson 4a:
1.Роботы будут нашими помощниками.
2.Он будет копировать жесты человека.
3.Умные роботы станут реальностью очень скоро.
4.Машины будут просто подчиняться нашим приказам.
5.Ракета стартует в космос через месяц.
6.Ученые решат проблему искусственного мозга в ближайшем будущем.
Revising Grammar (Future Simple)Translate the following sentences using Future Simple and words of Lesson 4a:1.Роботы будут нашими

Слайд 10Summing up and introspection
In groups draw a robot. Name it. Say

what your robot can/ can’t do. Draw a smile on its display (face ) if you liked the lesson or sad expression if the lesson was useless for you.
Summing up and introspectionIn groups draw a robot. Name it. Say what your robot can/ can’t do.

Слайд 11Self- rating and marks for the lesson:

Self- rating and marks for the lesson:

Слайд 12Hometask
Learn the poem about robot

V-1: ex. 6 p.59-make phrases,
then use them

in your own sentences

v-2: ex.7 p.59- choose the correct word
HometaskLearn the poem about robotV-1: ex. 6 p.59-make phrases,then use them in your own sentencesv-2: ex.7 p.59-

Что такое shareslide.ru?

Это сайт презентаций, где можно хранить и обмениваться своими презентациями, докладами, проектами, шаблонами в формате PowerPoint с другими пользователями. Мы помогаем школьникам, студентам, учителям, преподавателям хранить и обмениваться учебными материалами.


Для правообладателей

Яндекс.Метрика

Обратная связь

Email: Нажмите что бы посмотреть