Слайд 1Министерство образования, науки и молодёжной политики Нижегородской области
Государственное бюджетное профессиональное образовательное
учреждение
«Нижегородский автомеханический техникум»
Бинарный урок
по дисциплине Иностранный язык
Преподаватели: Орлова Н.Х.,
Белозерова А.С.
Нижний Новгород
2018
Слайд 2Have
you done
your homework?
Слайд 3
Group
Orlova N.H.
Group
Belozerova A.S.
Do the written test “COMPUTERS IN AUTOMATION”
Work with the text “AUTOMATION IN INDUSTRY”
Find the English equivalents to the Russian sentences.
Слайд 4Work with the text
“AUTOMATION IN INDUSTRY”.
Find the English equivalents
to the Russian sentences.
Многие отрасли высоко автоматизированы или используют автоматизированные технологии в некоторых частях своих операций. В связях и особенно в телефонной индустрии набор и передача производятся автоматически. Железные дороги также управляются с помощью автоматических сигнальных устройств, которые имеют датчики , определяющие вагоны , проходящие через определенную точку. В этом случае движение и расположение поездов можно наблюдать.
Не все отрасли промышленности требуют одинаковую степень автоматизации. Продажи, сельское хозяйство и некоторые сферы обслуживания трудно автоматизировать, хотя сельскохозяйственная промышленность может стать более механизированной, особенно при обработке и упаковке продуктов.
Автоматизированная технология в производстве и сборке широко используется в автомобильной и в других потребительских производственных отраслях.
Тем не менее, каждая отрасль промышленности имеет свою собственную концепцию автоматизации, которая отвечает ее определенным производственным нуждам.
Слайд 6Открытый бинарный урок
по дисциплине
Иностранный язык на тему «Роботы и
робототехника»
“Robots in technology”
Цель урока: Применение инновационных аутентичных технологий в процессе работы с техническими текстами для дальнейшего повышения мотивации студентов.
Слайд 7Listening – Аудирование
Repeat the words after the teacher.
1.automatic operations
2.machines
3.languages
4.sensibility
5.humanoid robot
6.different jobs
7.mechanical device
8.education
9.replacing their muscles
10.voice instructions
Слайд 8Listen to the text and fill in the gaps with the
numbers of words. аудирование.аудирование.wma
WHAT DO YOU KNOW ABOUT ROBOTS?
We’ve entered a new era: the twenty-first century. Our life certainly becomes better. Nowadays .......... work for man, ………. in certain jobs. These machines are called robots.
The term “robot” itself is derived from the Czech word “robota” meaning “compulsory labour”.
Robot is a ………. that looks like a human but has no human ………. It can only perform ………. Robots initiate people’s motions. They are used in business, industry,………., advertising, entertainment and scientific research. Robots do all the dangerous and dirty work for us. They can sweep the floor, dust the furniture, wash the dishes and even cook.
A great example of a modern robot is ASIMO (Advanced Step in Innovating Mobility)
ASIMO is a ………., developed by the Honda Motor Corporation. He is 120 cms tall and he weighs 43 kgs. You can control him with a computer or give him………. He can walk, climb stairs, carry loads and do ………..around the home. He knows different …………
Слайд 9ROBOTS IN MANUFACTURING
Basic Vocabulary:
1) Repeat 10 basic words after the teacher
and write them in your copy-books.
1. handling— обращение
2. transfer— передача, перенос
3. gripper — захват
4. spot welding — точечная сварка
5. arc welding — электродуговая сварка
6. spray painting — окраска распылением
7. spray-painting gun — распылитель краски
8. grinding — шлифование
9. polishing — полирование
10.spindle — шпиндель
Слайд 10Compulsory Vocabulary:
Pay attention to the compulsory words.
location— местонахождение
pick up —
брать, подбирать
arrangement— расположение
to utilize— утилизировать, находить применение
to grasp— схватывать
continuous— непрерывный
frame— рама
manual — ручной
labour— труд
hazardous— опасный
shift— смена
Слайд 11Read and translate the text into Russian.
The Robot ACIMO will
help you with translation.
перевод.перевод.wma
Слайд 12Work in groups with the given cards (quests).
Answer the following
questions.
Group 1. What is the transfer of material and loading and unloading of machines?
Group 2. What must the robot be equipped with?
Group 3. When can the robot manipulate a tool to perform a process on the work part?
Group 4. What examples of processing operations do you know?
Group 5. Where is the use of robots expected to increase?
Group 6. What is another area of factory operations in which the utilization of robots is growing?
Group 7. How many operations can be done by robots?
Слайд 13Attach the cards with answers on the magnetic board. Discuss the
results of your creative work.
Слайд 14GYMNASTICS – Физкультминутка.
Now you can relax a little.
Dance with the robot!
зарядка.зарядка.mp4
Слайд 15Grammar – Грамматика
УСЛОВНЫЕ ПРЕДЛОЖЕНИЯ 3-Х ТИПОВ
CONDITIONAL SENTENCES
OF THREE TYPES
Слайд 16I ТИП - CONDITIONAL SENTENCES I
(реальное условие, относящееся к настоящему или будущему времени).
ОБРАЗОВАНИЕ.
ГЛАВНАЯ ЧАСТЬ ПРИДАТОЧНАЯ ЧАСТЬ
SHALL + V1 IF + V1 (S)
WILL + V1
If I have a robot at home, it will clean the house.
Слайд 17II ТИП – CONDITIONAL SENTENCES II
(нереальное условие, относящееся к настоящему или будущему времени).
ОБРАЗОВАНИЕ
ГЛАВНАЯ ЧАСТЬ ПРИДАТОЧНАЯ ЧАСТЬ
SHOULD + V1 IF + V2
WOULD + V1
If I had a robot at home, it would sweep the floor.
Слайд 18III ТИП – CONDITIONAL SENTENCES III
(нереальное условие, относящееся к прошлому).
ОБРАЗОВАНИЕ
ГЛАВНАЯ ЧАСТЬ ПРИДАТОЧНАЯ ЧАСТЬ
SHOULD HAVE+V3 IF HAD + V3
WOULD HAVE + V3 IF HAD + V3
If I had designed the robot, it would have helped me with English.
Слайд 19Первичное закрепление грамматики
Put in the missing words.
1.If the weather is good, we…….. (fly) our plain
in the park.
2. You will get into trouble if you …….. (work) out without gloves.
3. If I were a billionaire, I ……… (buy) a plant.
4. If I were you, I ………… (learn) more about the process of automation.
5. He wouldn’t have made this discovery if he……….. (do) precise calculations.
6. If you had made the instruction, you ……… (finish) the project.
Слайд 20
ПРОВЕРОЧНЫЙ ТЕСТ ПО ГРАММАТИКЕ
УСЛОВНЫЕ ПРЕДЛОЖЕНИЯ 3-Х ТИПОВ.
Вставьте глаголы в нужной форме.
I ТИП - CONDITIONAL SENTENCES I (реальное условие, относящееся к настоящему или будущему времени).
ГЛАВНАЯ ЧАСТЬ ПРИДАТОЧНАЯ ЧАСТЬ
SHALL + V1 IF + V1 (S)
WILL + V1
1. They ….. to a picnic, if the rain …..... ( stop, go).
2. If she ….... , I ….. you. ( come, phone).
3. We..... to the birthday party, if he …..us. ( go, invite).
Слайд 21 II ТИП - CONDITIONAL SENTENCES II
(нереальное условие, относящееся к настоящему или будущему времени).
ГЛАВНАЯ ЧАСТЬ ПРИДАТОЧНАЯ ЧАСТЬ
SHOULD + V1 IF + V2
WOULD + V1
1. He ….. the test, if you … him. (pass, help).
2. I …... , if my granny … us. (be happy; visit).
3. She …... to Moscow, if her mother … tickets in time (go, get).
Слайд 22
III ТИП - CONDITIONAL SENTENCES III
(нереальное условие, относящееся к прошлому).
ГЛАВНАЯ ЧАСТЬ ПРИДАТОЧНАЯ ЧАСТЬ
SHOULD HAVE + V3 IF HAD + V3
WOULD HAVE + V3 IF HAD + V3
1. We …... this book, if …. it. ( read, find).
2. They ….. a good job, if this company …... vacant places (have, get).
3. She …... the university, if she …. hard (enter, work).
Слайд 23Who liked the lesson? Please, show the green flag!
Who liked the
lesson very much? Please, show the red flag!
Who did not like the lesson? Please, show the blue flag!
Слайд 24Home task
Answer the questions to the text.