Презентация, доклад для статьи Достижение прогнозируемых результатов на уроках английского языка

Суть эксперимента – вооружение учителя образовательной технологией и вывод его на качественно другой уровень преподавания и взаимоотношений с учащимися. Технология дает учителю инструмент для разработки учебно-методических комплексов, направленных на эффективное и качественное достижение прогнозируемых результатов в

Слайд 1Образовательная технология «Достижения прогнозируемых результатов»
Английский язык

Образовательная технология «Достижения прогнозируемых результатов»Английский язык

Слайд 2 Суть эксперимента – вооружение учителя образовательной технологией и вывод его на

качественно другой уровень преподавания и взаимоотношений с учащимися.

Технология дает учителю инструмент для разработки учебно-методических комплексов, направленных на эффективное и качественное достижение прогнозируемых результатов в личностно-ориентированном образовательном процессе.

Суть эксперимента – вооружение учителя образовательной технологией и вывод его на качественно другой уровень преподавания и взаимоотношений

Слайд 6 
ИТОГОВАЯ

РАБОТА
по теме « Путешествие»
 Уровень 1.
 
Задание №1. Поставьте глагол в простом прошедшем времени.
 1. We (to visit) a lot of museums when we were in London.
2. The children (to have) a wonderful time last time.
3. They (to make) a day- trip to some interesting places near Moscow every month.
4. I (to swim) a lot and (to stay) in the sea every year.
5. The weather (to be) terrible at the seaside yesterday.
6. My family and I (to go) to the Black Sea in August.
 
Задание №2. Вставьте подходящее по смыслу слово в следующих предложениях.
 
Many, a lot of, much
 
1. There are flowers in the garden.
2. Has Alice got toys?
3. Are there schools in your town.
4. There are not resorts in England.
5. There are old towers in London.
6. Do you drink milk?
7. Is there soup in the plate?
8. London has not got tourists in winter.
9. There is not snow in Scotland this year.
10.There are beaches in the south of England.
           ИТОГОВАЯ РАБОТА

Слайд 7 7.
 Задание № 3. Составьте предложения, используя следующие слова.
 
 To France, last

summer, went, on business, my father.
Great Britain, in the north-west, situated, is.
The monument, of Trafalgar Square, in the centre, is, to Admiral Nelson, there.
Museum, the British, in London, the , is, famous, most, museum.
It, by, bus, to travel, is, and, interesting, car.
The weather, warm, is, usually, England, in, winter.
________________________________________________________
________________________________________________________
________________________________________________________
________________________________________________________
________________________________________________________
________________________________________________________
 
 
 
Уровень 2.
 
Задание №4. Прочитайте текст, и отметьте предложения, соответствующие содержанию текста.
 
Dear Mike,
Last year a group of pupils of our school visited London, the capital of our country.
We stayed in London for two weeks and could see many interesting things. We could walk along its beautiful streets and squares. Our group visited many museums, theatres and cinemas.
We liked Trafalgar Square, the Tower with its white walls, the British Museum, St. Paul’s Cathedral best of all. Though we stayed in London for two weeks, we couldn’t visit all the places of interest.
Yours, Sasha.
7. Задание № 3. Составьте предложения, используя следующие слова.  To France, last summer, went, on business, my father.Great

Слайд 8 8.
True or false?
 
Last year a group of pupils visited London.
London

is the capital of Great Britain.
We are staying in Paris now.
Our group visited many museum, theatres and cinemas.
We didn’t like Trafalgar Square, The Tower of London.
We liked the Tower of London best of all.
We stayed in London for three weeks and visited all the places of interests.
It is the letter of a Russian boy.
 
Задание №5. Задайте вопрос к данным ниже предложениям в прошедшем времени.
 
Last summer Kate travelled a lot.
When …
She bought a lot of souvenirs for her family.
What … ?
Kate was in G.B.
Where … ?
She enjoyed her visit to Britain.
Did … ?
5. Kate had a wonderful time.
Who… ?
She visited the British Museum.
Did… or… ?
 
Уровень 3.
 Задание №6. Поставьте предложения в логическом порядке и составьте рассказ.
 Last summer Kate travelled a lot.
She stayed there three days.
8.True or false? Last year a group of pupils visited London.London is the capital of Great Britain.We

Слайд 9 9.
 3. She bought a lot of souvenirs for her family.
4.

Kate was in Great Britain.
5. She visited the British Museum.
6. Kate took train to London.
7. She saw a lot of interesting places there.
8. In London she met her friend and spoke English a lot.
9. Kate had a wonderful time.
10. She enjoyed her visit to Britain.
 
Задание № 7.Поставте прилагательное в нужной форме.
1. Travelling by train is very (interesting).
2. It is (comfortable) to travel by plane than by train.
3. (fast) method of travelling is by plane.
4. The weather in summer is (good) than in winter.
5. What is (cheap) method of travelling?
 
Задание №7. Прочитайте диалог и составьте вопросы для интервью по маршруту путешествия Мистера Грина.
 Hello Mr. Green.
G. Oh, I was on a wonderful trip. I travelled to England.
Fantastic! Did you go there by sea or by plane?
G. By sea. It is more interesting.
A. What famous places did you visit in London?
G. I stayed in London 7 days and saw The Tower of London, Trafalgar Square and the British Museum.
Did you like them?
G. Yes, indeed. London is a wonderful city! I’m going to write an article about it.
Did you take any pictures?
G.I certainly did. Besides London I visited Glasgow and then came back to Moscow by plane.
A. How interesting. Thank you very much. Good bye. 
9. 3. She bought a lot of souvenirs for her family.4. Kate was in Great Britain.5. She

Слайд 10Срезовые работы по теме «Путешествие».
 
Урок 1. Изобразите карту темы по разделам:
 
«Страны»
«Где

находятся страны»
«Транспорт»
 
 Урок 2.Соотнесите следующие слова на русском языке с разделами карты темы:
 
Достопримечательности
Погода
Куда можно путешествовать?
Интересные места
Прилагательные (для описания путешествия, погоды.)
 
Урок 3. Распределите глаголы на две группы: правильные глаголы, неправильные глаголы. Поставьте их в простом прошедшем времени.
 
To have, to travel, to ride, to play, to speak, to watch, to get, to come, to visit, to help, to stay, to enjoy.
 
Урок 4. Поставьте следующие предложения в вопросительную и отрицательную формы:
 
My friend wrote to me very often last year.
?______________________________________
-______________________________________
Last summer we made a tour to Italy.
?_______________________________________
-_______________________________________
I met my friend during last summer holidays.
?________________________________________
-________________________________________
My family and I had a lot of fun last weekend.
Срезовые работы по теме «Путешествие». Урок 1. Изобразите карту темы по разделам: «Страны»«Где находятся страны»«Транспорт»  Урок 2.Соотнесите следующие слова на

Слайд 11
 ?_________________________________________
-_________________________________________
I read a lot of books when I was a

child.
?_________________________________________
-_________________________________________
We swam in the sea last summer holidays.
?__________________________________________
-__________________________________________
 
Урок 5. Выберите правильный вариант наречия количества:
 
Many a lot of much
There is too _________ sugar in the sugar-basin.
There are ___________ beaches on the south of England.
Have you got __________free time?
They have got _________ books in their home library.
There is not __________ water in the bottle.
Do you visit _________ interesting places in London?
 
 Урок 6. Закончите диалог, ответив на вопросы.
 
Did you stay in the city in summer?
______________________________________
Abroad? Did you go to England?
______________________________________
Did you stay in a hotel?
______________________________________
Did you travel in England?
______________________________________
Was the weather good?
______________________________________
 ?_________________________________________-_________________________________________I read a lot of books when I was a child.?_________________________________________-_________________________________________We swam in the sea last

Слайд 12Урок 7. Заполните таблицу правильным вариантом степеней сравнения прилагательных.

Урок 7. Заполните таблицу правильным вариантом степеней сравнения прилагательных.

Слайд 13 Урок 8. Страноведение. Подчеркни правильный вариант:
 Monument to Admiral Nelson.
is in

the centre of Trafalgar Square
is in front of the British Museum
is in the Oxford Street

The Tower of London.
is a museum now
is a prison now
is a royal palace

The British Museum.
has the oldest library
has the oldest picture-gallery
has a lot of old coins and books

St. Paul’s Cathedral
is a famous church
is a famous museum
is a famous theatre

The Buckingham Palace
is an old and beautiful church
is the Queen’s home place
is the biggest museum in London.

Урок 8. Страноведение. Подчеркни правильный вариант: Monument to Admiral Nelson.is in the centre of Trafalgar Squareis in

Слайд 14Урок 9. Составьте небольшой рассказ, используя картинку и лексику по теме

«Путешествие».
 
Do the beach
Make in a diary
Leave the city
Go on the hotel
Write fun 
Play on a sandcastle
Swim in a trip
Stay in the sea
Have

Урок 9. Составьте небольшой рассказ, используя картинку и лексику по теме «Путешествие». Do

Слайд 15Таблица взаимосвязи

Таблица взаимосвязи

Слайд 16Карта результативности

Карта результативности

Что такое shareslide.ru?

Это сайт презентаций, где можно хранить и обмениваться своими презентациями, докладами, проектами, шаблонами в формате PowerPoint с другими пользователями. Мы помогаем школьникам, студентам, учителям, преподавателям хранить и обмениваться учебными материалами.


Для правообладателей

Яндекс.Метрика

Обратная связь

Email: Нажмите что бы посмотреть