Презентация, доклад на тему Открытый урок Мы собираемся в путешествие

Цель урока: повышение интереса учащихся к процессу обучения через активное восприятие учебного материала.Задачи урока: развитие навыков чтения и произношения, аудирования, диалогической и монологической речи , актуализация грамматических навыков ; творческое осмысление учебного материала; развитие коммуникативной компетенции

Слайд 1
Конспект урока по английскому языку в 5 классе




Unit «Мы собираемся путешествовать»




Работу

выполнила:
Л.Л. Зернова



Нижний Новгород


Конспект урока по английскому языку в 5 классеUnit «Мы собираемся путешествовать»Работу выполнила:Л.Л. Зернова Нижний Новгород

Слайд 2
Цель урока: повышение интереса учащихся к процессу обучения через активное восприятие

учебного материала.


Задачи урока: развитие навыков чтения и произношения, аудирования, диалогической и монологической речи , актуализация грамматических навыков ; творческое осмысление учебного материала; развитие коммуникативной компетенции и креативности у учащихся; развитие социальной компетенции.




Цель урока: повышение интереса учащихся к процессу обучения через активное восприятие учебного материала.Задачи урока: развитие навыков чтения

Слайд 3Оснащение урока:
компьютер и мультимедиапроектор,тексты диалога о Британском музее, картинки Лондонского

музея Естествознания, аудиозапись песни «Отъезд», аудиозапись диалога про посещение учениками Лондонского музея естествознания, карточки для работы в парах (сложные для понимания слова, предложения TRUE/FALSE), карточки для работы в группах( вопросы для каждой группы), отдельные изображения детей для групповой работы, листочки для анкеты по рефлексии урока.
Оснащение урока: компьютер и мультимедиапроектор,тексты диалога о Британском музее, картинки Лондонского музея Естествознания, аудиозапись песни «Отъезд», аудиозапись

Слайд 4Ход урока
1 этап урока (индукция). Эмоциональный настрой на работу.

Good Morning, boys

and girls. I ‘m glad to see you. How are you?
Today we have an unusual lesson, you can see some ( many) guests. Students, ask them some questions, please!
Hello, how are you?
Hello, how is your family?
Hello, are you a teacher?
Hello, are you a headteacher?
What is your favourite colour?
Hello, do you like your Job?
Hello, do you enjoy winter?
Hello, can you ski?
Thanks students and guests!

Ход урока1 этап урока (индукция). Эмоциональный настрой на работу.Good Morning, boys and girls. I ‘m glad to

Слайд 5 Our next activity is listening to the song “Leaving”

While

listening try to answer the questions:
1.What does the man do at the museum ?
2.Is it the Natural History Museum in London?
3.Does he like his Job?
4.What construction does he use in the song?


Leaving (lyrics)
I`m going to catch a train.
I`m going to find a better place.
I don`t want to see another dinosaur or whale.
I`m going to leave this job.
I`m leaving tonight.
I`m going to be free.
I`m going to be me.
I don`t want to see this museum again.
I`m going to leave this job.
I`m leaving tonight.


Our next activity is listening to the song “Leaving” While listening try to answer the questions:

Слайд 6

We are going to visit the
Natural History Museum.

Listen to the sounds (звук или шум) of the Museum and guess them.
Before listening look at the blackboard and read it:

-the sound of the sea/ocean
-the sound of the dinosaur
-the sound of the whale
-the sound of the wind
-the sound of the fly
We are going to visit the

Слайд 7Jack’s class are visiting the Natural History Museum with their teacher,

Mr.White.
They are in the entrance hall of the museum and they are looking at the brochures.
Lets listen to the dialogue( слушают первый раз без зрительной опоры), then read the sentences and answer TRUE or FALSE?

2 этап урока (самоконструкция).
Подготовка учащихся для работы в группах.

Работа по карточкам индивидуально и в парах:
fossil – ископаемое
ancient castle – старинный замок
1)Mr. White is an old fossil. (no, it’s false. He is a teacher)
2) It is the beginning of Jack’s visit? (yes, it is true)
3)Jack’s class are going to see dinosaurs, blue whales and fossils in the Natural History Museum.(Yes, its true)
4)The museum is in an ancient castle.( Yes, it is)
Work in pairs and Check your Classmate’s answers and discuss them!
Ready?

Jack’s class are visiting the Natural History Museum with their teacher, Mr.White.They are in the entrance hall

Слайд 8Этап урока 3,4(социализация и социоконструкция)

Our next activity is working in two

groups.
Listen again, follow in your book. Then read the dialogue in roles. You have some minutes for preparing.
Этап урока 3,4(социализация и социоконструкция)Our next activity is working in two groups.Listen again, follow in your book.

Слайд 9
Next task is answering the questions. I give you the

cards with three questions. Let’s answer them in your group and then present your information.

1 group. You have three questions. Answer them and present your information.
1.Who is going to take some photos? ( Lisa is going to take some photos)
2.Who’s going to draw a dinosaur? ( Jack’s going to draw a dinosaur)
3.Who’s going to have a drink? ( Mr. White )

2 group .You have three questions. Answer them and present your information.
1.Who are going to see the blue whale?( Lisa and Sadie)
2.Who’s going to see the fossils from Britain? ( Ben)
3. Who is going to visit Gallery 11or the Water house Café? ( Mr.White)
Next task is answering the questions. I give you the cards with three questions. Let’s answer

Слайд 106 этап (разрыв)

Now I would like to ask you some questions:
Do

you like to go to the museums?
How often do you go to any museum?
Are you interested in dinosaurs (whales,old fossils)?
 

Now ask each other questions and answer them in your group, please.


6 этап (разрыв)Now I would like to ask you some questions:Do you like to go to the

Слайд 117 этап ( рефлексия)

Заключительный этап урока
( анализ работы на уроке

самими учащимися; подведение итогов)


REFLEXIVE QUESTIONS (заполните анкету)

1)Что интересного ты сегодня узнал(а) на уроке?
2)Какие новые слова ты сегодня узнал(а)?
3) Понравился ли тебе урок? Почему?
4)Понравилось ли тебе работать в группе?
5)Сколько ошибок было сделано тобой на уроке? Пытался(ась) ли ты их исправить?
6)Чтобы ты себе поставил за работу на сегодняшнем уроке?
7)Нервничал ли ты сегодня на уроке? Если да, то почему?

7 этап ( рефлексия)Заключительный этап урока ( анализ работы на уроке самими учащимися; подведение итогов)REFLEXIVE QUESTIONS (заполните

Слайд 12Thank you for the lesson.
All students get excellent marks.
Our

lesson is over. You may be free.
Till next lesson.
Thank you for the lesson. All students get excellent marks. Our lesson is over. You may be

Что такое shareslide.ru?

Это сайт презентаций, где можно хранить и обмениваться своими презентациями, докладами, проектами, шаблонами в формате PowerPoint с другими пользователями. Мы помогаем школьникам, студентам, учителям, преподавателям хранить и обмениваться учебными материалами.


Для правообладателей

Яндекс.Метрика

Обратная связь

Email: Нажмите что бы посмотреть