Слайд 1
Игровые технологии
на уроках
английского языка
Слайд 2Что мы делаем с текстом песни?
снять трудности;
дети повторяют за учителем:
- хором;
- по рядам;
- по парам;
- индивидуально
Слайд 3Лексические игры:
Найти слова открытых слогов;
Найти слова закрытых слогов;
Найти местоимения;
Найти слово с
суффиксом, который читается как [ ]
Найти отличие одинаковых слов и почему?
Найти слова со звуком [ei]
is my baby
I sit next to her, she sits next to me,
She uses my pens, my dictionary.
But she doesn’t see me, doesn’t speak,
Monday, Tuesday, five days a week.
Teacher says I’m no good, I’m lazy,
She’s good at Math and History,
She answers the questions, she knows,
But after class she doesn’t talk, she goes.
When she hears me sing, hers me play,
She can understand what I say,
Now it’s not a problem. It’s okay.
We can meet every day, every day.
Слайд 5It takes a crane to build a crane,
It takes two
floors to make a story,
It takes an egg to make a hen,
It takes a hen to make an egg,
There is no end what I’m saying.
It takes a thought to make a word,
And it takes some words to make an action,
And it takes some work to make it work,
It takes some good to make it hurt,
It takes some bad for satisfaction.
Слайд 6припев:
Ah la la la la la la life is wonderful
Ah la
la la la la la life goes full circle
Ah la la la la la la life is wonderful
Слайд 7Какие задания детям?
Найти правильные глаголы;
Найти неправильные глаголы;
Найти слова со звуком
[3:]
Дать название песни
Слайд 8Fingers Family
Father finger
Where are you?
Here I am
How do you do?
Fine, thank you
Mother finger
Where are you?
Here I am
How do you do?
Fine, thank you
Слайд 9Фонетическая игра- одна из форм игровых технологий на уроках английского языка.
(скороговорка)
Как мы работаем со скороговорками?
Снять трудности;
Повторять за учителем;
Дать 2 3 минуты для заучивания
Слайд 10Какие скороговорки мы учим?
Can you can a can as a
canner can a can?
2) William always wears a very warm woolen vest in winter. Victor, however, will never wear woolen underwear even in the Wild, Wild West.
Слайд 11Дети читают названия брендов и
марок машин, а слова в учебнике не
могут.
chocolate
cloud, about
sold, cold
milk, day, say
cars, bars
Слайд 12Вывод: В чем проявляется
результативность использования
игровых технологий на уроках
английского языка?
Во-первых: им
стало интересно выполнять домашние задания
Во-вторых: I четверть-36%
IIчетверть-78%
Слайд 13Игровые технологии
+
Индивидуальный подход
+
Творчество учителя
=
Увлекательное обучение