Презентация, доклад на тему Describing places Презентация 6 класс

Содержание

I.Motivation I.Мотивационный этап Опрос домашнего задания Деление на группы « Выбери картинку»

Слайд 1

Welcome to our open lesson
900igr.net

Welcome to our open lesson900igr.net

Слайд 2 I.Motivation

I.Мотивационный этап


Опрос домашнего задания
Деление на группы
« Выбери картинку»

I.Motivation     I.Мотивационный этап

Слайд 3 Motivation video clip

Motivation video clip

Слайд 4 Answer the question:
What have you seen?

Answer the question: What have you seen?

Слайд 5How do think why I have showed you this video clip?

How do think why I have showed you this video clip?

Слайд 6/
The 10th of March
The theme of today’s lesson: Step2
Describing places. London

/The 10th of MarchThe theme of today’s lesson: Step2Describing places. London

Слайд 7 The expected results: Ожидаемые результаты:
1)

С помощью мотивационного видеоролика появится интерес к теме
2) уч-ся познакомятся с новыми словами
3)научатся отличать смысловое значение глагола " Like".
4)Смогут воспринимать речь , оценить и осуществить диалог.
5)Выявлять взаимосвязь между двумя столицами

The expected results:  Ожидаемые результаты: 1) С помощью мотивационного видеоролика появится

Слайд 8II.Operation
II.Операционный этап

II.OperationII.Операционный этап

Слайд 9

New words.
interesting[intrәstiŋ] - интересный
Describe-[dis''kraib] описывать
Fantastic –[fæn'tæstik] фантастический
Expensive –[ik‘spensiv] дорогой
beautiful- [bjutiful] красивый
Trafalgar Square- Трафальгарская площадь
Buckingham Palace- Букингемский дворец.
Tower Bridge-Тауерский мост.
The Thames- река Темза .
New words.

Слайд 10 Give associations with these words.

Give associations with

Слайд 11 Audition

Аудирование
Audition     Аудирование

Слайд 12 Working in the group

First group –a,b
Second

group –c,d
Third group – e,f
Working in the groupFirst group –a,bSecond group –c,dThird group – e,f

Слайд 13Exercise : 2 Read the dialogue.
3.true(T) false(F).

T F
Jennifer went to Great Britain with Tom __ __
Jennifer went to Scotland first __ __
Jennifer liked the Like District more
that Scotland __ __
d) The weather was warm and sunny every day __ __
e) Jennifer went from Bristol to London by bus __ __
f) Jennifer is really happy to be in London. ___ __

Exercise : 2 Read the dialogue.3.true(T) false(F).

Слайд 14Working with book
Exercise : 2 Read the dialogue.
3.true(T) false(F).

T F
Jennifer went to Great Britain with Tom __ _f_
Jennifer went to Scotland first __ _f_
Jennifer liked the Like District more
that Scotland __ _f_
d) The weather was warm and sunny every day _t_ __
e) Jennifer went from Bristol to London by bus __ _f_
f) Jennifer is really happy to be in London. _t__ __
Working with bookExercise : 2 Read the dialogue.3.true(T) false(F).

Слайд 15 Verb “Like”

Like - Нравиться,

любить
Like- похожий
What’s …..like? – Какой?
Verb “Like”Like -  Нравиться, любитьLike- похожийWhat’s …..like? – Какой?

Слайд 16 III.Reflexive

III. Рефлексивный этап
III.Reflexive    III. Рефлексивный этап

Слайд 17 Dividing into 2 groups with

“Atoms and molecules”
Dividing into 2 groups  with      “Atoms and molecules”

Слайд 18

Mental card Умная карта
Mental

Слайд 19 Group work

«Защита постера»


Aim : Вовлечение всех учеников в процесс урока

Group work

Слайд 21
“The 105m high Baiterek tower has become the sity’s symbol.

“The 105m high Baiterek tower has become the sity’s symbol.

Слайд 22Returning to the expected results Возвращение к ожидаемому результату

Returning to the expected results Возвращение к ожидаемому  результату

Слайд 23 The expected results: Ожидаемые результаты:
1)

С помощью мотивационного видеоролика появится интерес к теме
2) уч-ся познакомятся с новыми словами
3)научатся отличать смысловое значение глагола " Like".
4)Смогут воспринимать речь , оценить и осуществить диалог.
5)Выявлять взаимосвязь между двумя столицами

The expected results:  Ожидаемые результаты: 1) С помощью мотивационного видеоролика появится

Слайд 25
St. Paul Cathedral is situated in the centre of the city

of Melbourne.
St. Paul Cathedral is situated in the centre of the city of Melbourne.

Слайд 26Возвращение к ожидаемому результату и подведение итогов

Возвращение к ожидаемому результату и подведение итогов

Слайд 27. Giving homework.
Write the topic about: “Interesting places” .

. Giving homework.Write the topic about: “Interesting places” .

Слайд 28
The end.
That’s all for today. You were active.
Thank you

for your work.
Good bye children!

The end.That’s all for today. You were active. Thank you for your work.Good bye children!

Слайд 29

Trafalgar Square the largest square in London, is often considered the

heart of London
Trafalgar Square the largest square in London, is often considered the heart of London

Слайд 30
Tower Bridge was build(1886-1894) It has become an iconic symbol of

London
Tower Bridge was build(1886-1894) It has become an iconic symbol of London

Слайд 31

Buckingham Palace , one of several palaces owned by the British

Royal family is one of major tourists attraction in London.
Buckingham Palace , one of several palaces owned by the British Royal family is one of major

Слайд 32
Akorda is located on the left bank of the river Ishim

in Astana.

Akorda

Akorda is located on the left bank of the river Ishim in Astana.Akorda

Слайд 33
“The 105m high Baiterek tower has become the sity’s symbol.

“The 105m high Baiterek tower has become the sity’s symbol.

Слайд 34
“Nur- Astana” mosque is the largest mosque of Kazakhstan .

“Nur- Astana” mosque is the largest mosque of Kazakhstan .

Слайд 35
International airport of Astana located 14km outside of the capital Astana.

International airport of Astana located 14km outside of the capital Astana.

Что такое shareslide.ru?

Это сайт презентаций, где можно хранить и обмениваться своими презентациями, докладами, проектами, шаблонами в формате PowerPoint с другими пользователями. Мы помогаем школьникам, студентам, учителям, преподавателям хранить и обмениваться учебными материалами.


Для правообладателей

Яндекс.Метрика

Обратная связь

Email: Нажмите что бы посмотреть