Презентация, доклад на тему 2 класс. Презентация по английскому языку. Урок №60, Тема: Глагол to be в настоящем времени. УМК Биболетова М.З.

Содержание

ПриветствиеGood morning, good morning! Good morning to you! Good morning, good morning! I’m glad to see you! Answer my questions: -Who is on duty today? - Who is absent today? - What day of the week

Слайд 1Урок №60 Тема: Формы глагола to be в настоящем времени.
2 класс
УМК Биболетова

М.З.
Презентацию подготовила учитель английского языка Кунц Т.Б.
Урок №60 Тема: Формы глагола to be в настоящем времени.2 классУМК Биболетова М.З.Презентацию подготовила учитель английского языка

Слайд 2Приветствие
Good morning, good morning!
Good morning to you!
Good morning, good

morning!
I’m glad to see you!
Answer my questions:
-Who is on duty today?
- Who is absent today?
- What day of the week is it today?
ПриветствиеGood morning, good morning! Good morning to you! Good morning, good morning! I’m glad to see you!

Слайд 3Фонетическая разминка
Обезьянка качается на качелях:[i:-i] – [i:-i] – [i:-i]
Обезьянка задувает свечку:

[h] – [h] – [h]
Обезьянка показывает язычок: [æ] - [æ] - [æ]
Давайте повторим все звуки, которые произнесла обезьянка: [i:-i] – [i:-i] – [i:-i]; [h] – [h] – [h]; [æ] - [æ] - [æ]
Фонетическая разминкаОбезьянка качается на качелях:[i:-i] – [i:-i] – [i:-i]Обезьянка задувает свечку: [h] – [h] – [h]Обезьянка показывает

Слайд 4Фонетическая зарядка
Meet Mr Tongue, please. Repeat the sounds and the words

after Mr Tongue:
[ɔ] – box, frog, fox; [eı] – skate, name;
[əu] – nose, home; [w] – white, why;
[еə] – bear, care; [i:] – green, bee;
[ʌ] – jump, run; [k] – cat, crocodile.

Фонетическая зарядка	Meet Mr Tongue, please. Repeat the sounds and the words after Mr Tongue:[ɔ] – box, frog,

Слайд 5Read the words in transcription
[həum]
[nəuz]
[bɔks]
[nɔt]
[fɔks]
[lɔŋ]
[fɔrist]
[təu]
[kləuz]
[gəu]
[swim]
[skip]

Read the words in transcription[həum][nəuz][bɔks][nɔt][fɔks][lɔŋ][fɔrist][təu][kləuz][gəu][swim][skip]

Слайд 6Let’s repeat, please!
I’ve got ten fingers.
I’ve got ten toes.
I’ve got two

eyes.
And only one nose.
I touch with my fingers.
I dance on my toes.
I see with my eyes.
And everyone knows,
I smell with my nose.
Let’s repeat, please!I’ve got ten fingers.I’ve got ten toes.I’ve got two eyes.And only one nose.I touch with

Слайд 7Игра «Другой вариант»
Children have got a pig
Nick cannot swim.
Helen is nice.
I

and my friend can dance.
The pen is not red.
The parrot can fly.
Jim and Jill are merry.
Has Ann got a friend?
Can crocodiles skip?

They have got a pig.
He cannot swim.
She is nice.
We can dance.
It is not red.
It can fly.
They are merry.
Has she got a friend?
Can they skip?

Игра «Другой вариант»Children have got a pigNick cannot swim.Helen is nice.I and my friend can dance.The pen

Слайд 8Допиши слова
ba__
r__bbit
a__d
gr__en
h__s
An__
sw__m
__lim
sin__
__t.
n
e
i(a)
d
s
g
a
i
a
n

Допиши словаba__r__bbita__dgr__enh__sAn__sw__m__limsin____t.nei(a)dsgaian

Слайд 9Exercise 1, p.108


not

s

s

I think he is….

Exercise 1, p.108              notssI

Слайд 10 Учимся читать букву Оо
Сегодня Mr Tongue расскажет, как читается буква

Оо в открытом и закрытом слогах.
Remember, please.
Оо
Открытый слог Закрытый слог
[əu] [ɔ]
no box
nose not
home fox
toe frog

Учимся читать букву Оо 	 Сегодня Mr Tongue расскажет, как читается буква Оо в открытом и

Слайд 11Exercise 2, p.108
Oo [əu]
no, nose,

go, home, rose, close, toe
Exercise 2, p.108 Oo      [əu]no, nose, go, home, rose, close, toe

Слайд 12Рабочая тетрадь, стр.65
Выполни упражнение 3
Подчеркни букву O цветными карандашами.



Рабочая тетрадь, стр.65 Выполни упражнение 3Подчеркни букву O цветными карандашами.

Слайд 13Exercise 4, p.109
[ɔ]
[əu]

fox, crocodile, cockerel, box, clock, long, forest.

nose,

no, close, go, home, toe.
Exercise 4, p.109[ɔ] [əu]fox, crocodile, cockerel, box, clock, long, forest. nose, no, close, go, home, toe.

Слайд 14Физкультминутка
Head and shoulders,
Knees and toes,
Knees and toes,
Knees and toes.
Head

and shoulders,
Knees and toes,
Eyes, ears, mouth and nose.

ФизкультминуткаHead and shoulders,Knees and toes,Knees and toes, Knees and toes. Head and shoulders,Knees and toes,Eyes, ears, mouth

Слайд 15Формы глагола to be
Сегодня Mr Rule напомнит вам формы глаголаto be.

Этот глагол похож на богатого короля, который меняет свою одежду, когда он разговаривает с разными людьми. Если людей много и мы говорим they, we, you, то его форма are. Со словами he, she, it его форма is. А рядом со словом I - форма am.
Формы глагола to beСегодня Mr Rule напомнит вам формы глаголаto be. Этот глагол похож на богатого короля,

Слайд 16Глагол to be
I am happy.
You are happy.
He is happy.
She is happy.
It

is happy.
We are happy.
You are happy.
They are happy.

Глагол to beI am happy.You are happy.He is happy.She is happy.It is happy.We are happy.You are happy.They

Слайд 17Формы глагола to be
Единственное число
I am
you are
he is
she is
it is
Множественное число
we

are
you are
they are
Формы глагола to beЕдинственное числоI amyou arehe isshe isit isМножественное числоwe areyou arethey are

Слайд 18Вставьте пропущенные формы глагола to be - am, are, is.
1) He

_____ from Russia.
2) They _____ glad to see you.
3) I _____ 10 years old.
4) Lions _____ strong.
5) We ______ pupils.
6) The frog _____ green.
7) You ______ kind.

are

are

is

are

am

are

is

Вставьте пропущенные формы глагола to be - am, are, is.1) He _____ from Russia. 2) They _____

Слайд 19Вставь пропущенные формы глагола – am, is или are
How old ____

your sister?
My father and mother ____ from Russia.
I ____ a good girl.
They ____ friendly and happy.
____ you ten?
We ____ in Irkutsk.
My brother and I ____ pupils.
____ it a bad animal?

is

are

am

are

Are

are

are

Is

Вставь пропущенные формы глагола – am, is или areHow old ____ your sister?My father and mother ____

Слайд 20Рабочая тетрадь, стр.65
Выполни упражнение 4
Вставь пропущенные слова: am, is, are.

Рабочая тетрадь, стр.65Выполни упражнение 4Вставь пропущенные слова: am, is, are.

Слайд 21Exercise 5, p.109
Can crocodiles fly?
Have crocodiles got long noses?
Can I take

a crocodile my home?
Are crocodiles red?
Can crocodiles swim?

.a) Yes, they have.
b) No, they are not.
c) Yes, they can.
d) No, you can’t.
e) No, they can’t.

Exercise 5, p.109Can crocodiles fly?Have crocodiles got long noses?Can I take a crocodile my home?Are crocodiles red?Can

Слайд 22Exercise 6, p.110
HELP! HELP! He is strong and brave. His face

is funny. He has got a black nose. He can swim, sing and run. He lives in the forest. He likes his forest.

HELP! HELP! He is lazy and angry. His face is ugly. He has got a red nose. He cannot swim, sing and run. He lives on the farm. He likes his farm.

Exercise 6, p.110HELP! HELP! He is strong and brave. His face is funny. He has got a

Слайд 23Рабочая тетрадь, стр.65
Выполни упражнение 1
Выясни и напиши, где чей дом.

Рабочая тетрадь, стр.65Выполни упражнение 1 Выясни и напиши, где чей дом.

Слайд 24Homework
Exercise №2, 5 p. 65
(workbook)
Exercise №2, 4 p.108, 109
(student’s book)
Правилоp.108,

109
(student’s book)

HomeworkExercise №2, 5 p. 65 (workbook)Exercise №2, 4 p.108, 109(student’s book)Правилоp.108, 109(student’s book)

Слайд 25Thank you for your work!
Don’t run in school,
Always walk.
Listen to the

teacher,
Please, don’t talk.
THE END
Thank you for your work!Don’t run in school,Always walk.Listen to the teacher,Please, don’t talk.THE END

Что такое shareslide.ru?

Это сайт презентаций, где можно хранить и обмениваться своими презентациями, докладами, проектами, шаблонами в формате PowerPoint с другими пользователями. Мы помогаем школьникам, студентам, учителям, преподавателям хранить и обмениваться учебными материалами.


Для правообладателей

Яндекс.Метрика

Обратная связь

Email: Нажмите что бы посмотреть